چارچوب هماهنگی شیعه خواستار تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای ترکیه از عراق شد

سرویس ترکیه - چارچوب هماهنگی شیعه با انتقاد از «امضای توافقنامه امنیتی» میان عراق و ترکیه، خواستار تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای نظامی ترکیه از خاک عراق شد.

به گزارش کردپرس، چارچوب هماهنگی شیعه با رد «توافق امنیتی» امضا شده میان عراق و ترکیه، خواستار تعیین جدول زمانی برای خروج ترکیه از عراق شد. در بیانیه‌ای منتشر شده در نشست نخست‌وزیر عراق و رئیس حشد شعبی، بر لزوم حفظ حاکمیت عراق و مقابله با دخالت‌های خارجی تأکید شده است.

به گزارش یک منبع ویژه از شبکه عراقی العهد، نشستی با حضور محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق و فالح فیاض، رئیس حشد شعبی، در چارچوب هماهنگی شیعه برگزار شد. در این نشست، بیانیه‌ای در رابطه با «توافق امنیتی» امضا شده میان عراق و ترکیه صادر شد.

در بیانیه چارچوب هماهنگی آمده است: «اجازه نخواهیم داد که حضور نظامی غیرقانونی ترکیه در خاک عراق به یک حضور قانونی بدل شود.» همچنین در این بیانیه بر لزوم حفاظت از حاکمیت عراق و مقابله با هرگونه دخالت خارجی که امنیت ملی کشور را به خطر بیاندازد، تأکید شد.

این توافق غیرقانونی است!

در این بیانیه ضمن تأکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی و حقوق حاکمیتی عراق، به ضرورت تعیین تاریخی دقیق برای خروج ترکیه از خاک عراق اشاره شده و آمده است: «چارچوب هماهنگی، به شدت با تأسیس یک مرکز امنیتی توسط ترکیه در داخل مرزهای عراق و کنترل برخی مناطق توسط نیروهای اشغالگر ترکیه مخالف است. نیروهای ترکیه باید مطابق با قوانین عراق عمل کنند. این توافق میان عراق و ترکیه باید شفاف و روشن باشد و نباید به ابزاری برای حمایت از حضور غیرقانونی ارتش ترکیه بدل شود.»

کد خبر 2775129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha