برکناری یک فرمانده نظامی به دلیل بازرسی خودروی فرماندار

سرویس ترکیه - بازرسی خودروی فرماندار منجر به برکناری فرمانده ژاندارمری شد.

به گزارش کردپرس، سیحان بوراک سورملی، فرمانده ژاندارمری شهرستان دورت دیوان، به دلیل دستور بازرسی خودروی رسمی فرماندار در ورودی پادگان ژاندارمری از سمت خود برکنار شد. این اقدام منجر به آغاز تحقیقات قضائی علیه این فرمانده نظامی و انتصاب یک بازرس برای بررسی ماجرا شد.

خودروی رسمی  اوغوز ییگیت فرماندار موقت شهرستان، در تاریخ ۲۶ جولای۲۰۲۴، در پادگان ژاندارمری شهرستان دورت دیوان استان بولو، توسط سربازان در ورودی پادگان متوقف و تحت بازرسی امنیتی قرار گرفت. این بازرسی به دستور فرمانده ژاندارمری، ستوان سیحان بوراک سورملی، انجام شد و شامل بررسی زیر و اطراف خودروی فرماندار بود. پس از مدتی انتظار در ورودی، به خودروی فرماندار اجازه ورود داده شد.

گزارش این ماجرا توسط فرماندار موقت منجر به آغاز تحقیقات قضائی در مورد ستوان سورملی شد. در چارچوب این تحقیقات، یک بازرس منصوب شد تا بررسی کند آیا این بازرسی تنها برای خودروی فرماندار انجام شده یا برای سایر خودروها نیز اعمال شده است. بررسی تصاویر دوربین‌های امنیتی نشان داد که این اقدام تنها برای خودروی فرماندار موقت صورت گرفته است.

در پی این بررسی، ستوان سیحان بوراک سورملی از فرماندهی ژاندارمری دورت دیوان برکنار و به عنوان کارمند فرماندهی ژاندارمری استان بولو منصوب شد. تحقیقات اداری در مورد این حادثه همچنان ادامه دارد.

کد خبر 2775155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha