دیاربکر یکی از دژهای مهم ادبیات ترکیه است

سرویس ترکیه - نمایشگاه کتاب دیاربکر پس از پنج سال وقفه، از ۳۰ نوامبر تا ۸ دسامبر با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع دیاربکر (DTSO) و شرکت TÜYAP در مرکز بین‌المللی نمایشگاه و کنگره مزوپوتامیا برگزار می شود.

به گزارش کردپرس، اتاق بازرگانی و صنایع دیاربکر (DTSO) با همکاری شرکت TÜYAP نمایشگاه کتاب دیاربکر را پس از ۵ سال وقفه راه اندازی کردند. این نمایشگاه قرار است از ۳۰ نوامبر تا ۸ دسامبر در مرکز بین‌المللی نمایشگاه و کنگره مزوپوتامیا برگزار شود. مراسم راه اندازی این نمایشگاه با حضور شخصیت‌های برجسته‌ای مانند محمت کایا، رئیس DTSO، ایلخان ارسوزلو  مدیرعامل TÜYAP، کنان قوجاتُرک رئیس اتحادیه ناشران ترکیه، نمایندگان انجمن ناشران کرد (YEWKURD) و انجمن نویسندگان کرد در دفتر DTSO برگزار شد.

محمت کایا در سخنرانی افتتاحیه خود گفت که از سال ۲۰۰۵ برای تبدیل دیاربکر به مرکز برگزاری نمایشگاه تلاش کرده‌اند. او افزود: «با همکاری TÜYAP در سال ۲۰۰۸، پیشرفت مهمی در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها داشتیم. هرچند عواملی مانند همه‌گیری کرونا و زمین لرزه روند برگزاری نمایشگاه‌ها را مختل کرد، اما ما همچنان تلاش‌های خود را ادامه دادیم. این بار نمایشگاه کتاب ۲۰۲۴ را با همکاری TÜYAP برگزار می‌کنیم. TÜYAP بیش از ۴۰ سال تجربه در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب دارد و ما معتقدیم که این همکاری نمایشگاه مهمی را به منطقه خواهد آورد.»

بازگشت نمایشگاه  به دیاربکر پس از ۵ سال وقفه

ایلخان ارسوزلو، مدیرعامل TÜYAP نیز با اشاره به تجربه ۴۵ ساله این شرکت در صنعت نمایشگاه‌داری گفت: «پس از ۵ سال، نمایشگاه کتاب دوباره به دیاربکر بازمی‌گردد. این منطقه دارای جامعه‌ای است که به ادبیات و نویسندگی علاقه‌مند است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم نمایشگاه کتاب را دوباره راه اندازی کنیم.»

نمایشگاه‌ها جشنواره‌های دموکراسی هستند

کنان قوجاتُرک، رئیس اتحادیه ناشران ترکیه نیز در سخنانی نمایشگاه‌های کتاب را نوعی جشنواره دموکراسی توصیف کرد که در آن تمامی اندیشه‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند. او دیاربکر را یکی از دژهای مهم ادبیات در ترکیه دانست و تأکید کرد که نمایشگاه‌های کتاب فرصت مناسبی برای گردهمایی ناشران، نویسندگان و خوانندگان است.

دیاربکر یکی از دژهای مهم ادبیات ترکیه است

دیاربکر یکی از دژهای مهم ادبیات ترکیه است

دیاربکر یکی از دژهای مهم ادبیات ترکیه است

دیاربکر یکی از دژهای مهم ادبیات ترکیه است

دیاربکر یکی از دژهای مهم ادبیات ترکیه است

کد خبر 2775125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha