بی مهری نسبت به نیروهای شایسته کرمانشاه / بهزاد خالوندی

سرویس کرمانشاه _ کرمانشاهی‌ها در دور اول و دوم انتخابات با یک رای قاطع حمایت خود را از دکتر پزشکیان اعلام کردند ولی برخلاف انتظار دولت چهاردهم تاکنون از نیروهای توانمند کرمانشاهی در سطح وزیر و حتی معاون وزیر استفاده نکرده است. این یادداشت نقدی بر این رویکرد است:

خبرگزاری کردپرس _ کرمانشاهی‌ها در دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری برای پزشکیان سنگ تمام گذاشتند و به ترتیب با ۶۰ درصد آراء در دور اول و ۷۰ درصد آراء در دور دوم، حمایت قاطع خود را از پزشکیان اعلام کردند.

انتطار این بود که دکتر پزشکیان و تیم همراه وی با نگاهی ویژه، عرصه را برای نقش آفرینی نیروهای توانمند کرمانشاهی فراهم کنند ولی با کمال تاسف و تعجب نام هیچ کرمانشاهی در لیست پیشنهادی وزرای کابینه نبود. و نکته تلخ تر اینکه در چند دهه اخیر و از سال ۶۸ تاکنون (جز دولت دهم) کرمانشاهی ها در جمع وزرای کابینه حضور داشته‌اند ولی با کمال تعجب در دولت چهاردهم ناکام ماندند. 

بیژن نامدار زنگنه در دولت های پنجم و ششم مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی وزیر نیرو بود و در دولت های هفتم و هشتم سیدمحمد خاتمی هم عهده وزارت نفت گردید. عبدالرضا مصری هم در دولت نهم احمدی نژاد وزیر رفاه شد.

و در دولت های یازدهم و دوازدهم حسن روحانی باز دوباره بیژن نامدار زنگنه عهده دار وزارت نفت شد و عیسی زارع پور هم در دولت سیزدهم شهید ابراهیم رئیسی در مسند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت.

بی مهری دولت چهاردهم به نخبگان کرمانشاهی در حالی رخ داد که تعدادی از این افراد ظرفیت و توانمندی عهده دارشدن اغلب وزارتخانه‌ها مانند وزارت نیرو، وزارت اقتصاد، وزارت خارجه و ... را داشتند. این ناکامی جدای از کم لطفی دولت چهاردهم به کرمانشاه، به انفعال و ضعف جدی مجمع نمایندگان استان و ستاد دکتر پزشکیان در کرمانشاه نیز بازمی گردد که این مجموعه‌ها هیچ کدام نتوانستند در گنجاندن نام کرمانشاهی ها در لیست وزارت خانه ها و حتی در ادامه و در سطح انتصاب معاونت‌های وزارتخانه‌ها هم توفیقی داشته باشند. و کاملا سرگرم انتخاب استاندار برای کرمانشاه هستند.

متاسفانه ستاد آقای پزشکیان در کرمانشاه علی رغم تمامی ادعاها در مورد رابطه ویژه با رئیس جمهور تاکنون توفیقی در به کارگیری نخبگان کرمانشاهی در سطح ملی نداشته اند و در معرفی لیست استانداران هم ضعیف و پر انتقاد ظاهر شده است. 

عدم حضور نیروی‌های انسانی توانمند یک استان در فرایند تصمیم گیری و تصمیم سازی در سطح ملی، آسیب های بسیار جدی برای توسعه استان در همه ابعاد در پی خواهد خواهد داشت.

 کرمانشاهی ها انتظار بیشتری از دکتر پزشکیان و تیم وی داشتند که تاکنون برآورده نشده است و بی گمان این وضعیت موجب دلسردی مردم کرمانشاه از دولت وفاق شده است.

ناکامی‌های اخیر نشان می دهد که کرمانشاهی ها برای نقش آفرینی در سطح ملی باید به شکل جدی به سمت تشکیل مجموعه های همگرا و دغدغه‌مند گام بردارند. مجموعه هایی که در کنار فعالان سیاسی موجود و مجمع نمایندگان به رایزنی و معرفی نیروهای توانمند در سطح ملی بپردازد.

کد خبر 2775115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha