پاسخ «کُردی» پزشکیان به سئوال«فارسی» خبرنگار رووداو

رئیس جمهور ایران در بغداد به زبان کردی به خبرنگار رووداو پاسخ داد و روابط ایران با اقلیم کردستان را خوب توصیف کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران به زبان کردی به هه‌لکه‌وت عزیز، مدیر دفتر رسانه‌ رووداو پاسخ داد و گفت: «به شهروندان اقلیم کردستان سلام می‌کنیم و درخدمتشان هستیم، ان‌شاءالله به آنجا می‌رویم و با آنها صحبت خواهیم کرد».

خبرنگار روداو درباره روابط ایران و اقلیم کردستان از وی سوال کرد و پزشکیان در پاسخ گفت: «روابط ایران با اقلیم کردستان خوب است، بهترش خواهیم کرد».

رئیس جمهوری ایران درباره جزئیات دیدارهایش با مقامات دولتی عراق و اقلیم کردستان گفت: «درمورد تمام حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و چندین حوزه دیگر تبادل نظر خواهیم کرد».

نصرالله رشنودی، سرکنسول ایران در اربیل عنوان کرد: «پزشکیان به عراق و اقلیم کردستان با دعوت نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق انجام گرفته است».

رشنودی در پاسخ به اینکه پزشکیان با کردی روان صحبت می‌کند و معاون او نیز کرد است، آیا این امر به طور کلی روابط جمهوری اسلامی ایران با کردها را تقویت می‌کند؟ گفت: «روابط جمهوری اسلامی ایران با کُرد همواره یک رابطه محکم و حائز اهمیت بوده و آقای پزشکیان نیز اهمیت زیادی به این روابط خواهد داد».

پزشکیان صبح روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ به دعوت رسمی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و در راس هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی، با بدرقه دکتر محمدرضا عارف معاون اول، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و تعدادی از وزرا و معاونین رئیس جمهور، به منظور سفری سه روزه عازم بغداد شد.

کد خبر 2775172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha