سفر پزشکیان به عراق به دلیل وجود مرزهای جغرافیایی بین عراق و ایران از اهمیت زیادی برخوردار است

هیثم الخزعلی، پژوهشگر سیاسی و اقتصادی عراقی،گفت: چشم انداز گسترش روابط اقتصادی و مبادلات بازرگانی بین ایران با عراق، دلیل اصلی سفر مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران به عراق با هدف افزایش مبادلات تجاری بین دوکشور به 50 میلیارد دلار است.

به گزارش کردپرس، هیثم الخزعلی، پژوهشگر سیاسی و اقتصادی عراقی، در گفتگو با خبرگزاری «بغدادالیوم» گفت: سفر پزشکیان به عراق به دلیل وجود مرزهای جغرافیایی بین عراق و ایران و همچنین روابط  تاریخی بین دو کشور از اهمیت زیادی برخوردار است .

 الخزعلی توضیح داد: ایران دارای بیش از 1400 کیلومتر مرز مشترک با عراق است و روابط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی و عمق راهبردی دو کشور را به همدیگر پیوند می دهد که بر امنیت ملی هر دو کشور تأثیر گذار است.

وی با بیان اینکه منافع مشترک بین ایران و عراق، به ویژه در بُعداقتصادی  از مهمترین دلایل سفر مسعود پزشکیان  به عراق است، زیرا ایران امیدوار است که بتواند حجم مبادلات تجاری  خود رابا عراق از 10 میلیارد دلار به 50 میلیارد دلار افزایش دهد،تصریح کرد: سفر بزشکیان به بغداد، اربیل و سپس به نجف وکربلا و بصره حاوی پیام های زیادی است که مضمون آنها این است که  عراق با همه فرقه ها و اقوام در عراق در ارتباط است و دارای روابط اقتصادی و امنیتی با شهرهای مختلف عراق و با همه نیروهای سیاسی این کشور است.

کد خبر 2775192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha