بیانیە ریاست اقلیم کردستان دربارۀ دیدار پزشکیان با نچیروان بارزانی

ریاست اقلیم کردستان عنوان کرد: نچیروان بارزانی در دیدار با پزشکیان تمایل اقلیم کردستان برای توسعه روابط و گسترش همکاری های مشترک با رئیس جمهوری ایران را ابراز کرد.

به گزارش کردپرس، ریاست اقلیم کردستان روز پنجشنبه ۲۰۲۴/۹/۱۲ در بیانیه‌ای عنوان کرد که نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان اولین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق و اقلیم کردستان را " پیام محکم دوستی" بین دو طرف توصیف کرد.

ریاست اقلیم کردستان گفت: نچیروان بارزانی تمایل اقلیم کردستان برای توسعه روابط و گسترش همکاری های مشترک با جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه ها را ابراز کرد و همچنین تأکید کرد که مردم کردستان همواره قدردان حمایت و همکاری های ایران در روزهای سخت هستند.

ریاست اقلیم کردستان اشاره کرد: مسعود پزشکیان نیز به نوبه خود از سفر به عراق و اقلیم کردستان ابراز خرسندی کرد و تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی برای روابط با عراق و اقلیم کردستان قائل است و کشورش خواهان پیشبرد روابط در همه حوزه ها و حل مشکلات و از بین بردن مشکلات و موانع پیش روی آن است.

بیانیە ریاست اقلیم کردستان دربارۀ دیدار پزشکیان با نچیروان بارزانی

برپایه این بیاینه؛ دو طرف بر روابط دوستانه و دیرینه ایران با اقلیم کردستان در حوزه های سیاسی، اجتماعی، و فرهنگی تأکید کردند. سپس نخست وزیر و معاون نخست وزیر اقلیم کردستان، به سطح کنونی روابط اقتصادی، مبادلات تجاری، چگونگی توسعه آنها و زمینه های همکاری مشترک اشاره کردند.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران در دفتر رئیس اقلیم کردستان با نچیروان بارزانی و دولت اقلیم کردستان دیدار کرد.

ریاست اقلیم کردستان تصریح کرد: محور دیگر گفتگوها اهمیت حفظ صلح و ثبات در منطقه بود و در این باره تأکید شد " به هیچ عنوان از خاک اقلیم کردستان عراق علیه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه نباید استفاده شود" و اقلیم کردستان کاملاً پایبند به توافقنامه امنیتی عراق و ایران است. 

صبح روز پنجشنبە ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۴ مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران در چارچوب سفر سە روزە بە عراق و اقلیم کردستان پس از دیدار با مقامات رسمی عراق در بغداد، وارد اربیل پایتخت اقلیم کردستان شد و با نچیرون بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، مسرور بارزانی رئیس دولت اقلیم کردستان و تعدادی از مقامات اقلیم کردستان دیدار کرد. سپس به صورت جداگانه با مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات کردستان نیز دیدار کرد.

بیانیە ریاست اقلیم کردستان دربارۀ دیدار پزشکیان با نچیروان بارزانی

کد خبر 2775200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha