با اتصال ریلی شلمچه به بصره، گام مهمی در جهت تقویت روابط و همکاری‌های منطقه‌ای برداشته خواهد شد

رئیس جمهور ایران در دیدار با نخبگان و دانشگاهیان عراقی، با اشاره به اتحادیه اروپا و موفقیت آن در ایجاد یک بازار مشترک، بر ضرورت اتحاد و همکاری بیشتر بین کشورهای منطقه تاکید کرد. وی با بیان اینکه صراط مستقیم در قرآن به معنای وحدت و انسجام است، از اختلافات موجود در منطقه انتقاد کرد و بر اهمیت پیگیری پروژه‌های مشترک مانند مسیر ریلی شلمچه به بصره به عنوان گامی در جهت تقویت روابط منطقه‌ای تاکید نمود.

به گزارش کردپرس، رئیس جمهور ایران در دیدار با نخبگان، دانشگاهیان و عشایر عراق، با تاکید بر اهمیت اتحاد و همکاری در منطقه، به اینکه کشورهای اروپایی پس از سال‌ها جنگ و اختلاف، توانسته‌اند به اتحاد و همکاری دست یابند و یک بازار مشترک ایجاد کنند اشاره کرد و گفت: «همین کشورهای اروپایی با هم توافق کردند و به پول واحد رسیدند و بین هم به ارتباط مستمر برای منافع خود رسیده‌اند. شما می‌توانید سوار قطار شوید و مثلا از فرانسه به همه جای کشورهای اروپایی سفر کنید. چرا ما در منطقه نتوانیم به راحتی به شهرهای مختلف کشورهای آسیای غربی سفر کنیم؟».

رئیس جمهور ایران با اشاره به آیات قرآن کریم در مورد صراط مستقیم و اهمیت وحدت و انسجام گفت: «هر روز در نماز می خوانیم و هر روز می گوییم اهدنا الصراط المستقیم، یعنی ما را هدایت کن، هدایت یعنی وحدت و انسجام یعنی چنگ زدن به ریسمان خدا، در قرآن صراط مستقیم آمده، صراط مستقیم یعنی وحدت، یعنی ما یکی هستیم همه ما با همیم، وقتی نماز می خوانیم می‌گوییم همه با همیم؛ خب وقتی همه با هم هستیم چرا اختلاف می کنیم؟».

وی همچنین بر اهمیت پیگیری پروژه‌های مشترک با عراق تاکید کرد و گفت: «مسیر ریلی شلمچه به بصره قدم اول در این راه است و ما مصمم هستیم این پروژه را با قدرت پیگیری کنیم. هر راهی که ما را به هم وصل کند پیگیری خواهیم کرد».

کد خبر 2775223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha