توضیحات یک مقام عالی نظامی حزب دمکرات کردستان درباره علت کنارەگیری از حزب دمکرات کردستان

سید عبدالله کردزی، که دارای درجه سرلشکری را در صفوف نیروهای پیشمرگه و دارنده مدال مسعود بارزانی است در پیامی دلیل کناره گیری خود از حزب دمکرات کردستان را بی عدالتی و نا امیدی عنوان کرد و گفت: «وقتی که قادر به دفاع از ابتدایی‌ترین حقوق خود نیستم چطور می‌توانم از خاک و مردم خود دفاع کنم».

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، سید عبدالله کردزی در پیامی تحت عنوان"پیام کناره گیری خود از صفوف حزب دمکرات کردستان در آستانه سالگرد قیام سپتامبر (ایلول) به مردم کردستان" اعلام کرد عمری است که خود را پیشمرگه و مدافع ملتم می‌دانستم، اما حال کاری به جایی کشیده که حتی قادر به دفاع از ابتدایی‌ترین حقوق خود نیستم پس چطور می‌توانم از حقوق مردم خویش دفاع کنم؟

متن پیام عبدالله کردزی به این شرح است:
پیام کناره‌گیری من از صفوف حزب دمکرات کردستان در آستانه سالگرد قیام سپتامبر(ایلول) خطاب به مردم کردستان

سلام و احترام به عموم مردم

خواهران و برادران، قریب به اتفاق شما آگاهید که در قیام سپتامبر، من در ۱۶ سالگی اسلحه به دست گرفت تا از ملت و میهن خویش دفاع کنم و به سوی  این انگیزه سوق پیدا کردم تا جایی که در این فراز و نشیبها تنها برادر من در این راه شهید شد و خود نیز چهار بار زخمی شدم، در کل این راه مملو از دشواری بود اما آن همه دردسر و سختی و ویرانگری و گرسنگی و سرما و گرمای هوا به اندازه بیعدالتی‌های دوران حاضر ما را ناامید نکرد.  

واضح اعلام می‌کنم عمری است که خود را پیشمرگه و مدافع حقوق ملت خویش می‌دانم اما اکنون نمی‌توانم حتی از ابتدایی‌ترین حقوق خود دفاع کنم چه برسد به اینکه بخواهم از ملت مردم کردستان دفاع کنم! اکثر یاران و دوستان من می‌دانند که به خاطر احترام به مبارازتم در بسیاری موارد سکوت اختیار کرده‌ام اما دیگری به جایی رسیده است که سکوت بی احترامی به مبارزات خود و هموار کردن راه برای اعمال ظلم و ستم در حق همه مبارزان دیرین است.

از طریق این نامه سرگشاده کناره‌گیری خود را از صفوف حزب دمکرات کردستان اعلام می‌کنم، من وابسته به هیچ حزب و جناحی نیستم، تنها پیشمرگه کردستان هستم، با این حال به مردم کردستان اطمینان می‌دهم از صفوف شما جدا نخواهم و با توکل بر خداوند بزرگ با همان روحیه روزهای دیدوان، بستی شرغه، قره‌چوغ و صفین در خدمت شما خواهم بود.

کد خبر 2775232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha