درخشش «تاپو» در جشنواره کُردی مسکو/یادبودی برای «فرید صادقی»

سرویس کردستان- فیلم کوتاه «تاپو» با موضوع آزار جنسی کودکان و نوجوانان به کارگردانی «محمد درویشی» از کردستان، موفق شد جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره کُردی مسکو را دریافت نماید.

به گزارش خبرنگار کردپرس، چهارمین دوره جشنواره فیلم کُردی «مسکو» با آثار کارگردانان ایرانی و ۱۱ کشور جهان در روزهای ۲۸ شهریور تا یکم مهر ماه در شهر مسکو کشور روسیه برگزار شد.

در این دوره از جشنواره در بخش مسابقه فیلم کوتاه داستانی، فیلم «تاپو» به کارگردانی «محمد درویشی» از کردستان شرکت داشت که در اختتامیه جشنواره، این فیلم موفق شد جایزه ویژه هیئت داوران و همچنین جایزه بازیگری مرد را کسب نمایند.

  «تاپو» فیلم کوتاه داستانی با محوریت آزار جنسی کودکان و نوجوانان با هدف هشدار به خانواده ها نسبت به طرز رفتار صحیح با فرزندان آزار دیده به نویسندگی «آزاده گویلی»، تهیه کنندگی «زاهد شیرزادی» و کارگردانی «محمد درویشی» بوده که هنوز در ایران اکران نشده است.

«زهرا خالدیان» به عنوان نماینده فیلم تاپو در این جشنواره پس از دریافت جایزه، آن را به «فرید صادقی» نوجوان ۱۴ ساله اهل شهرستان قروه که براثر آزارجنسی عده ای اقدام به خودکشی کرد، اهدا نمود.

این فیلم که موضوع آن شبیه اتفاقی است که برای «فرید صادقی» رخ داد، قرار بود در قروه هم اکران شود که با ممانعت فرماندار و رئیس ارشاد روبرو و از اکران آن جلوگیری به عمل آمد، این در حالی است که پخش چنین فیلم هایی می تواند در فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه اثرگذار باشد. /   

کد خبر 2775585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha