بررسی پرونده «فرید صادقی» در سه شعبه/انتقال دو متهم اصلی به سنندج

سرویس کردستان- وکلای پرنده «فرید صادقی» نوجوان ۱۴ ساله قروه ای که براثر تعرض جنسی عده ای اقدام به خودکشی کرد از رسیدگی به این پرونده در سه شعبه مجزا و ارجاع پرونده دو متهم اصلی به دادگاه کیفری یک سنندج خبر دادند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، بررسی پرونده مرگ «فرید صادقی» نوجوان ۱۴ ساله اهل روستای چمقلو از توابع شهرستان قروه که براثر تعرض جنسی عده ای اقدام به خودکشی کرد همچنان ادامه دارد.

این حادثه که در ۲۳ مرداد سال جاری اتفاق افتاد افکارعمومی را جریحه دار کرد به طوری که همچنان خواستار اجرای عدالت به تمام معنا هستند.

برای این پرونده تاکنون پنج متهم بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته اند که این متهمان شامل سه متهم بزرگسال به نام های - «ح. ط» و «ک. ر» بعنوان متهمان اصلی- و - «ع. ح» - متهم دیگر پرونده، دو متهم زیر سن قانونی به نام های - «الف. ح» و «م. س» -  هستند و براساس آخرین گفته های وکلا، این پرونده در حال حاضر جزو جرایم منافی عفت بوده و در سه شعبه جداگانه مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفته است.

«یونس قبادی» و «افشار خالدیان» در مصاحبه با خبرنگار کردپرس بیان کردند «از پنج متهم پرونده در حال حاضر دو متهم اول به دادگاه کیفری یک استان مستقر در سنندج ارجاع و هردو متهم به بند زندانیان جرایم خطرناک در زندان مرکزی سنندج منتقل شده که برای آنان تحقیقات توسط ضابطین سنندج در حال انجام است».

آنان از ارجاع پرونده دو متهم زیر سن قانونی به دادگاه ویژه اطفال خبر دادند و گفتند که این دو متهم هم اکنون به قید وثیقه آزاد هستند و دادگاه آنان به زودی تشکیل خواهد شد.

«قبادی» و «خالدیان» همچنین به رسیدگی پرونده متهم دیگر در شعبه دوم بازپرسی قروه اشاره کردند و یادآورد شدند که این متهم هم اکنون در زندان قروه زندانی بوده و مراحل بازجویی از او ادامه دارد.

در ادامه «یونس قبادی» در پاسخ به سؤال خبرنگار کردپرس مبنی بر اینکه کدام بخش از جرایم منافی عفت مرتبط به پرونده «فرید صادقی» می شود، عنوان کرد «اعمال منافی عفت اعمالی است که با اخلاق و عفت عمومی جامعه مغایرت دارد. بسیاری از این اعمال در قوانین مختلف جرم انگاری و برای آن ها مجازات تعیین شده است».

به گفته او در حالت کلی در برداشت نخست این ذهنیت ایجاد می شود که اعمال منافی عفت به جرایم جنسی اشاره دارد در حالی که از نظر قانون اعمال منافی عفت گستره وسیعی دارد که جرایم جنسی و روابط نامشروع جزیی از آن است.

 مطابق اظهارات «قبادی» حسب ماده ۳۰۶ قانون آیین دادرسی کیفری منظور از جرایم منافی عفت، جرایم جنسی است که هم مشمول عنوان حد بوده و هم مشمول قانون تعزیرات؛ همچنین براساس این ماده، جرایم جنسی (جرایم منافی عفت) به طور مستقیم در دادگاه کیفری یک شامل جرایمی که مجازات آن سلب حیات یا تعزیر درجه ۳ و بالاتر است و دادگاه کیفری ۲ شامل مابقی جرایم با هر مجازاتی، رسیدگی می شود.

او با اشاره به پرونده «فرید صادقی» و جرم تعیین شده برای متهمان این پرونده، تصریح کرد «درباره پرونده فرید نظر به اینکه این پسر خردسال قربانی تمایلات جنسی افرادی شده که این عمل برخلاف قوانین موضوع و اخلاق و عفت حاکم بر جامعه انسانی است لذا این اعمال در زمره جرایم منافی عفت (جرایم جنسی) ماده ۳۰۶ قانون آیین دادرسی کیفری بوده که می تواند هم مشمول حدود باشد و هم تعزیرات».

«قبادی» همچنین افزود «البته در این پرونده باتوجه به تعاریف قانونی، چون عمل انجام شده مابین دو مرد به عنوان «لواط» نامیده می شود لذا جرم متهمان این پرونده در زمره جرایم منافی عفت و در اصطلاح حقوقی خود واجد عنوان «لواط» بوده که در شرع مقدس اسلام و قرآن کریم این عمل به صراحت نهی و برای آن مجازات قتل در نظر گرفته شده که کیفیت اجرای این حکم در اختیار حاکم شرع است»./     

کد خبر 2775666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha