«فرید» قربانی تبهکاران انسان نما /مردم قروه فریاد «عدالت و دادخواهی» سردادند

خبر تلخ است و کوتاه، فرید نوجوان ۱۴ ساله قروه ای بعد از آزار و اذیت های جنسی از سوی یک باند تبهکار و بعد از تقلای بی نتیجه برای انتقام گیری و در یک تنهایی اندوهگین، دست به خودکشی زد.

به گزارش کرد پرس، «عدالت و دادخواهی» نام کمپینی است که اخیراً توسط تعدادی از مردم شهرستان قروه در اینستاگرام ایجاد شده است؛ این کمپین بعد از خودکشی «فرید صادقی» پسر نوجوان ۱۴ ساله ای از اهالی روستای چمقلو گنجی شکل گرفت که بنا به اظهارات خانواده و اهالی روستا خودکشی او بعد از آزار و اذیت های جنسی، صورت گرفته است.

اتفاقی تلخ و دردناک که باعث واکنش های گسترده میان افکار عمومی شد به طوری که تمامی فضای مجازی قروه را درگیر و هر کسی در صفحه مجازی خود این کمپین را بازنشر و از دستگاه قضا خواستار حقیقت یابی ماجرا و اطلاع رسانی به مردم شدند.

این کمپین و گسترش آن باعث شد تا پرونده به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد و آنطور که خانواده این قربانی می گویندمنجر به بازداشت متهمانی شده و مراحل تحقیق و بازجویی آغاز شود.

چه اتفاقی افتاد؟

«هفته گذشته بود که این اتفاق افتاد. دوشنبه عصر بود که خانه نشسته بودیم. داشتیم چایی می خوردیم ... فرید و خواهر کوچکترش مشغول بازی بودند که ناگهان فلاسک چایی روی پای خواهرش ریخت و چون داغ بود و زیاد هم پای بچه را گرفته بود ناچار همان عصر با همسرم به بیمارستان قروه رفتیم». اینها را پدر فرید در حالی می گوید که هنوز در شوک از دست دادن فرزندش است.

«فرهنگ صادقی» همان عصر دوشنبه به همراه همسر و دختر نوزادش عازم قروه می شوند و فرید تنها می ماند. «به فرید گفتیم بیاید ولی او گفت خسته است و می خواهد بخوابد. برای همین ما سه تایی باهم رفتیم به سمت قروه و فرید در خانه ماند» ... آن طور که این پدر براساس گفته های اهالی محل می گوید این ست که «فرید مدتی در خانه می ماند و قصد داشته به خانه عمه اش برود اما دوستانش نمی گذارند پیش عمه اش برود و او را با خود جای دیگری می برند! انگار او را به گنجی برده بودند».

«فرید» قربانی تبهکاران انسان نما /مردم قروه فریاد «عدالت و دادخواهی» سردادند

«فرهنگ صادقی» می گوید پسرش حوالی ساعت ۱۰ و نیم شب با او تماس می گیرد. «ساعت حوالی ده و نیم بود که فرید با من تماس گرفت و ناراحت بود و با ترس گفت که پدر به دادم برس می خواهند مرا بکشند! من پرسیدم چرا مگه چه کرده ای؟ چرا باید تو را بکشند؟ که تلفن قطع شد و من متأسفانه این صحبت فرید را جدی نگرفتم و چون درگیر بیمارستان و کارهای دخترم بودم دیگر پیگیرش نشدم».

او که از بی توجهی به درخواست کمک فرزندش ناراحت است و پشیمان مابقی ماجرا را از زبان اهالی محل که شاهد رفت و آمد فرید بوده اند، ادامه می دهد. «اهالی دیده اند که فرید سراسیمه و عصبی و نگران دوان دوان به سمت خانه می رود و بعد از مدتی چوب به دست از خانه خارج می شود. در همین حین یکی از دوستانش با دوچرخه (که داخل فیلم دوربین مداربسته هم هست) جلوی فرید را می گیرد و از او می پرسد چه می خواهی بکنی که فرید به او می گوید کجا می رود. دوستش می گوید فرید اینکار را نکن، نرو ... اما فرید آن قدر ناراحت بوده که به حرف دوستش توجه نمی کند و به سمت گنجی می رود. در مسیر کسانی که فرید را چوب به دست و هراسان می بینند از او می پرسند که با چوب کجا می رود اما فرید پاسخ هیچکدام را نمی دهد».

«فرهنگ صادقی» چنین ادامه می دهد که «حدود ساعت ۱۱ شب اهالی روستا می بینند که فرید از سمت نیروگاه برق گنجی به سمت خانه می آید و در مسیر با صدای بلند با خودش حرف می زند و بد و بیراه می گوید تا به خانه می رسد و در را آنقدر محکم می بندد که صدایش را همسایه ها می شنوند».

بعد از آن پدر فرید به همراه همسر و دخترش به چمقلو باز می گردند و وقتی به خانه می رسند آنچه را که می بینند باور ندارند. «وقتی به خانه رسیدیم فرید را دیدم که خود را حلق آویز کرده آن هم با طنابی که تاب خواهر کوچکش را با آن می بستیم».

فرید جانش را از دست داده بود و جنازه اش همان شبانه به پزشکی قانونی برده می شود تا بنا به درخواست خانواده اش بررسی و کالبدشکافی شود، اقدامی که هنوز نتیجه آن اعلام نشده است.

پدر این نوجوان جان باخته از شکایتی که کرده اند می گوید. «ما شاکی شدیم تا علت فوت فرید مشخص شود. باید مشخص شود که چرا فرید به من زنگ زد و گفت که فلانی قصد دارد او را بکشد! به ما گفته اند که کسانی فرید را آزار جنسی داده و از او فیلم گرفته اند و با همین فیلم او را تهدید و بارها مورد اذیت و آزار قرار داده اند. می خواهیم بدانیم این افراد که اسمشان هم برایمان گفته اند چرا با فرزند من چنین کاری کرده اند؟! همه دوستان فرید و اهالی محل که شاهد اتفاقات پیش آمده بودند آمدند و شهادت دادند و در حال حاضر هم پرونده در دست بررسی و تحقیقات بیشتر است».

او معتقد است که فرید بچه ای نبود که فکر خودکشی داشته باشد و چنین قصدی را نداشت. «فرید در تره بار تهران کارگری می کرد و هزاران آرزو داشت برای زندگی اش. به دلیل اینکه من و مادرش از هم جدا شده بودیم با من زندگی می کرد و به دلایلی ترک تحصیل کرد و حاضر به ادامه تحصیل نبود و رفت کار کند. او امید داشت و هنوز هم باور اینکه خودکشی کرده برایم سخت است».

متهمان بازداشت شدند

به گفته خانواده فرید و همین طور براساس خبرهای غیررسمی برای این پرونده تاکنون چهار متهم بازداشت شده اند و مراحل بازجویی و تحقیق از این متهمان آغاز شده است. «فرهنگ صادقی» می گوید تمامی مدارک و شواهد و اظهارات شاهدان گرفته شده و حالا منتظر نتیجه و برگزاری دادگاه هستیم.

او خطاب به مسئولان درخواستی را مطرح کرد. «من از مسئولان قضایی یک درخواست دارم آن هم این است که جلوی تکرار چنین اتفاقات دردناکی را بگیرند و دیگر کودکان و بچه ها را نجات دهند و دست هرکسی که این چنین با روح و روان بچه ها بازی می کند را کوتاه کنند. فرید مورد آزار و اذیت قرار گرفته و ما خواستار اجرای عدالت و حق خواهی هستیم».

گزارش: زیبا امیدی فر

کد خبر 2774317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha