امام جمعه قروه: پرونده «فرید صادقی» در اولویت رسیدگی قرار بگیرد

سرویس کردستان- امام جمعه قروه در پی حادثه رخ داده برای «فرید صادقی» نوجوان ۱۴ ساله ای که در اثر آزار و اذیت جنسی خودکشی کرد، در خطبه های نماز جمعه نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، حجت الاسلام عابدین رستمی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حادثه رخ داده برای «فرید صادقی»، اظهار داشت: اتفاقی که برای این نوجوان ۱۴ ساله به خاطر بعضی از مسایل افتاده نیازمند پیگیری جدی و ویژه است و باید دستگاه قضایی رسیدگی به این پرونده را در اولویت قرار دهد.

به گفته او مردم مطالبه و درخواست دارند که این گونه مسایل به صورت اساسی پیگیری و عاملان بازخواست و مجازات شوند.

رستمی با تأکید بر اینکه عده ای از مقصران این حادثه بازداشت شده اند، از طی کن مراحل قانونی پرونده برای کشف حقیقت خبر داد و عنوان کرد: این پرونده باید مراحل قانونی خود را طی کند و مردم هم منتظر بمانند تا تحقیقات و مراحل قانونی تکمیل شود.

او این حادثه را نشئت گرفته از بزهکاری اجتماعی دانست و تصریح کرد: خانواده ها باید وقتی چنین اتفاقاتی رخ می دهد آن را پیگیری کنند و به مراجع انتظامی و قضایی اطلاع رسانی کنند و نگذارند که قبح این گونه اتفاقات در جامعه شکسته شود.

 براساس سخنان امام جمعه قروه مواردی مشابه اتفاق اخیر در سال های گذشته در شهرستان رخ داده اما چون خانواده ها پیگیری نکرده اند اقدام پیشگیرانه ای صورت نگرفته لذا مردم و خانواده ها نسبت به این گونه اتفاقات به قانون اعتماد کرده و مراتبط را از راه قانونی پیگیری کنند.

حجت الاسلام عابدین رستمی سپس آموزش و آگاه سازی خانواده ها و مردم در این گونه موارد را مهم خواند و از نهادهای متولی در زمینه آموزش و پیشگیری خواست که نسبت به این مسایل توجه لازم را داشته باشند.

او در پایان خطبه های خود بار دیگر از پیگیری این پرونده به صورت ویژه گفت و از مردم خواست که به شایعات توجهی نداشته باشند و اخبار را ار مراجع و رسانه های رسمی دنبال کنند. /

کد خبر 2774687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha