دادگاه دو تَن از متهمان پرونده «فرید صادقی» برگزار شد

سرویس کردستان- وکلای پرونده «فرید صادقی» نوجوان ۱۴ ساله قروه ای که براثر تعرض جنسی عده ای اقدام به خودکشی کرد از برگزاری دادگاه دو متهم زیر سن قانونی به نام های «الف. ح» و «م. س» خبر دادند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، حدود سه ماه از حادثه تلخی که برای «فرید صادقی» نوجوان ۱۴ ساله اهل روستای چمقلو از توابع شهرستان قروه که بر اثر تعرض و تجاوز جنسی عده ای اقدام به خودکشی کرد، می گذرد. در این مدت تعداد پنج متهم به نام های «ح. ط»، «ک. ر»، «ع. ح»، «الف. ح» و «م. س» بازداشت شدند. رسیدگی به این پرونده در سه شعبه مجزا شامل دادگاه کیفری یک سنندج، دادگاه ویژه اطفال و بازپرسی دوم قروه در حال انجام بوده و هست.

در همین زمینه وکلای پرونده «فرید صادقی» در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار کردپرس آخرین وضعیت پرونده را توضیح دادند. «یونس قبادی» و «اشرف خالدیان» ابتدا در پاسخ به این سؤال که علت طولانی بودن روند پرونده چیست؟ گفتند «به دلیل اینکه هنوز جواب پزشکی قانونی از تهران نیامده و تا زمانی که نتیجه پزشکی قانونی مشخص نشود نمی توان درباره پرونده تصمیم گیری کرد لذا روند کار طولانی شده است».

 مطابق سخنان آنان دادگاه دو متهم زیر سن قانونی به نام های «الف. ح» و «م. س» برگزار شده و منتظر صدور رأی هستند که البته باتوجه به اینکه متهمان زیر سن قانونی هستند متأسفانه مجازاتی که در نظر گرفته خواهد شد مطابق قانون مرتبط چندان بازدارنده نبوده و  نسبت به این مسئله ما به عنوان وکلا انتقاد شدیدی داریم.

«قبادی» و «خالدیان» همچنین تأکید کردند «مجازاتی که برای این دو متهم قرار هست تعیین شود جهت اعمال مجرمانه ای است که سال قبل مرتبط به «فرید صادقی» مرتکب شده اند».

آنان سپس از روند رسیدگی به پرونده سه متهم دیگر یعنی «ح. ط»، «ک. ر»، «ع. ح» خبر دادند. «این متهمان همچنان در زندان بوده و جمع آوری مستندات و دیگر مراحل کار در حال انجام است».

این وکلا همچنین به نوع جرم متهمان اشاره کردند و یادآور شدند «باتوجه به اینکه نوع جرم اعلام شده جزو جرایم منافی عفت است لذا در همین حد اطلاع رسانی مجاز بوده و اخبار بعدی متعاقباً طبق قانون اطلاع رسانی خواهد شد»./

کد خبر 2776952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha