وزیر عمران و آبادانی کناره گیری از پست خود را تکذیب کرد

وزیر عمران و آبادانی دولت اقلیم کردستان گفت: تصمیم برای کناره‌گیری از دولت غیرقانونی و غیرقابل اجرا است.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان۲۴، دانا عبدالکریم وزیر عمران و آبادانی دولت اقلیم کردستان طی کنفرانسی خبری اعلام کرد: بنده به عنوان وزیر عمران و آبادانی و رئیس تیم وزارتی جنبش تغییر، از هرگونه تصمیم مجمع منتخب میهنی تبعیت خواهم کرد.

وی با بیان اینکه به غیر از مجمع میهنی جنبش تغییر، هیچ شخص دیگری حق تصمیم گیری تحت نام و عنوان جنبش تغییر را ندارد، افزود: در روز ۲۰۲۴/۱۰/۹ نشستی تحت عنوان نشست مجمع میهنی برگزار شده و در آن دو تصمیم که هردو باطل و غیرقابل اجرا است، گرفته شده است.

وی اشاره کرد: برادرانی که اکنون درحال تبلیغ و ترغیب برای کناره گیری از دولت هستند، پس از من این پیشنهاد را مطرح کردند که باید کمیته ای برای خروج از دولت تشکیل شود تا سازوکاری برای این منظور اتخاذ و سپس تصمیم نهایی گرفته شود.                          

دانا عبدالکریم بیان کرد: برادرانی که اکنون مقر دیگری برای خود ساخته اند، از ۳۲ عضو تنها ۱۱ نفر در جلسه آنها حضور داشته‌اند، لذا این تصمیم آنها باطل و غیرقابل اجرا است.

روز چهارشنبه ۹ اکتبر ۲۰۲۴ نشست فوق العاده مجمع میهنی جنبش تغییر با مشارکت اکثریت ارگانها و اعضای مجمع میهنی، در مقر اصلی جنبش در سلیمانیه برگزار شد.

در نشست مذکور اکثریت اعضای مجمع میهنی به دانا احمد مجید برای انتصای وی به عنوان دبیر کل رای اعتماد داده اند. این درحالی است که ۱۸ سپتامبر۲۰۲۴، با حکم رسمی کمیسیون عالی انتخابات عراق، کلیه اختیارات دبیرکل جنبش تغییر از عمر سید علی به دانا احمد مجید واگذار شد.

شایان ذکر است که دبیرکل جنبش تغییر انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان را ایستگاه مهم دمکراسی برای اقلیم و جنبش خواند و از کلیه ارگانها درخواست کرد با جدیت در تبلیغات انتخاباتی مشارکت داشته باشند و هرگونه تلاش خود برای پیروزی کاندیداهای لیست  ۱۱۴ را تشدید کنند.

کد خبر 2776320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha