خواستار باز شدن گذرگاه مرزی تل‌کوچر هستیم

سرویس سوریه - «مریم ابراهیم»​ رئیس مشترک هیأت امور شغلی و کارگران مدیریت خودگردان ضمن اشاره به استقبال این مدیریت از مردم آواره از لبنان با توجه به فرصت‌های موجود، خواستار باز شدن گذرگاه مرزی تل‌کوچر به منظور حمایت بهتر از آوارگان شد.

به گزارش کردپرس، «مریم ابراهیم»​ رئیس مشترک هیأت امور شغلی و کارگران مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که با در نظر گرفتن فرصت‌های موجود به استقبال از مردم آواره از لبنان ادامه می‌دهند و در ادامه سخنان خود خواستار باز شدن گذرگاه مرزی تل‌کوچر (یعروبیه) به منظور حمایت بهتر از آوارگان شد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، از آغاز جنگ در لبنان، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با انتشار چندین بیانیه اظهار داشته که آماده پذیرایی از افرادی است که لبنان را ترک می‌کنند و همچنین سفر افراد به مناطق شمال و شرق سوریه را نیز تسهیل می‌کند.

مدیریت خودگردان یک میز مدیریت بحران نیز  ایجاد کرد تا مراکزی را برای کسانی که به منطقه باز می‌گردند فراهم کند.

بر اساس آخرین داده های مرکز مدیریت بحران، حدود ۲۰ هزار تن تاکنون از لبنان به شمال و شرق سوریه آمده اند.

«مریم ابراهیم» رئیس مشترک هیأت امور شغلی و کارگران مدیریت خودگردان در مصاحبه‌ای در رابطه با وضعیت آوارگان و فرصت‌های مدیریت خودگردان تصریح کرد که کمیته‌های این هیأت از آوارگان در همه کانتون‌ها استقبال می‌کنند و آنها را در اردوگاه‌ها اسکان می‌دهند.

خواستار باز شدن گذرگاه مرزی تل‌کوچر هستیم

«مریم ابراهیم» ادامه داد: «مدیریت خودگردان نیازهای آوارگان از غذا گرفته تا سوخت و درمان را تامین می‌کند و  همچنین در تلاش است تا خانواده هایی را که برای رفع نیازهای خود به منطقه باز می‌گردند سرشماری کند.

مریم بیان کرد که مدیریت خودگردان با وجود فرصت‌ها و شرایط محدود، مواضع خود را اعلام می‌کند و از آوارگان استقبال می‌کند.

مریم در ادامه همچنین از سازمان‌های بین‌المللی به دلیل عدم حمایت جدی از پناهجویان و آوارگان انتقاد کرد.

مریم در پایان مصاحبه خود گفت: «گذرگاه‌های انسانی منطقه به ویژه گذرگاه تل‌کوچر بسته هستند و سازمان ملل باید این گذرگاه را باز کند تا توانایی غلبه بر مشکلات و استقبال مناسب از آوارگان ایجاد شود.»

کد خبر 2776495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha