آواره شدن بیش از ۱۷ هزار شهروند سوری و لبنانی به کردستان سوریه تنها در یک هفته

سرویس سوریه - از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به لبنان تاکنون بیش از ۱۷ هزار تن به مناطق شمال و شرق سوریه آمده اند که در میان آنها ۴۶ تبعه لبنانی نیز حضور دارند.

به گزارش کردپرس، از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به لبنان تاکنون ۱۷۵۰۱ سوری، ۴۶ لبنانی و ۱۱ جسد از لبنان به مناطق شمال و شرق سوریه آمده‌اند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مرکز مدیریت بحران مدیریت خودگردان دموکراتیک شمال و شرق سوریه که برای افرادی که از لبنان آواره شده‌اند ایجاد شده اعلام کرد که تاکنون ۱۷ هزار و ۵۵۸ تن از لبنان وارد مناطق شمال و شرق سوریه شده اند.

بر اساس آمار منتشر شده توسط این مرکز، تعداد افرادی که از لبنان به دلیل جنگ حملات اسرائیل به مناطق شمال و شرق سوریه آمده اند به شرح زیر است:

تعداد مردان: ۶۱۱۴

تعداد زنان ۵۵۸۷

تعداد کودکان: ۵۸۰۰

تعداد لبنانی‌ها: ۴۶

تعداد اجساد: ۱۱

به گفته این مرکز، افرادی که از لبنان آواره شده‌اند نزد اقوام خود در منطقه می‌مانند و کسانی که اقوام آنها در منطقه نیستند نیز در مراکز اسکان تعبیه شده به طور موقت ساکن می‌شوند.

لازم به ذکر است که در تاریخ ۲۹ سپتامبر، مدیریت خودگردان در گذرگاه بین مناطق شمال و شرق سوریه و مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی دمشق در حومه طبقه بیانیه‌ای صادر کرد و از ساخت یک مرکز مدیریت بحران برای ساماندهی وضعیت آوارگان بازگشته از لبنان خبر داد.

کد خبر 2776108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha