مدیریت خودگردان آماده پذیرایی از پناهجویان سوری ساکن لبنان است

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان از آمادگی خود برای ارائه کمک به پناهجویان سوری ساکن لبنان و تسهیل بازگشت آنها به سوریه خبر داد.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آماده ارائه کمک به پناهجویان سوری ساکن لبنان و تسهیل بازگشت آنها به سوریه است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مدیریت خودگردان بیانیه‌ای مکتوب در مورد پناهجویان اهل شمال و شرق سوریه در لبنان منتشر کرد.

مدیریت خودگردان در این بیانیه اظهار داشت که آماده ارائه کمک برای تسهیل بازگشت پناهجویان سوری از لبنان است و افزود که تحولات لبنان باعث افزایش رنج پناهجویان سوری شده که به دلیل بحران از سوریه گریخته اند.

مدیریت خودگردان در ادامه بازگشت به سوریه را یک حق اساسی دانست که همه طرف‌ها باید برای تسهیل آن تلاش کنند و ادامه داد: «به دلیل مواردی که در بالا ذکر کردیم، بازگشت پناهجویان سوری که می‌خواهند به کشورشان بازگردند باید در اسرع وقت انجام شود.»

این مدیریت در این بیانیه از دولت دمشق نیز خواست تا با جدیت به رنج پناهجویان نگاه و به تسهیل بازگشت آنها کمک کند و افزود: «ما اعلام می‌کنیم همه باید نسبت به کاهش رنج پناهجویان و بازگشت آنها به سوریه مسئول باشند.»

در ادامه این بیانیه آمده است که یک نمایندگی مدیریت خودگردان در لبنان برای کمک به پناهجویان اهل شمال و شرق سوریه و همچنین کمیته‌های هماهنگی نیز برای پناهجویانی که می‌خواهند برگردند توسط مدیریت خودگردان ایجاد شده است.

لازم به یادآوری است که تعداد پناهجویان سوری ساکن در لبنان از مرز ۲ میلیون تن گذشته است و بر اساس آخرین بیانیه وزارت بهداشت لبنان، در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان حداقل ۵۵۸ تن کشته و ۱۸۳۵ تن نیز زخمی شده‌اند که بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه(SOHR)، حداقل  ۴۵ سوری در میان جان باختگان حضور دارند.

کد خبر 2775691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha