تاسیس یک مرکز مدیریت بحران جهت کمک به پناهجویان بازگشته از لبنان توسط مدیریت خودگردان

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان یک مرکز مدیریت بحران به منظور کمک به شهروندانی که از لبنان باز می‌گردند ایجاد کرد.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یک مرکز مدیریت بحران را به منظور کمک به شهروندان این منطقه که از لبنان باز می‌گردند ایجاد کرده است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، در تاریخ ۲۹ سپتامبر، مدیریت خودگردان در گذرگاه بین مناطق شمال و شرق سوریه و مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی دمشق در حومه طبقه بیانیه‌ای صادر کرد و از ساخت یک مرکز مدیریت بحران خبر داد.

«گلستان علی» رئیس مشترک دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان این بیانیه را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است:  «مدیریت خودگردان در نتیجه درگیری‌ها در لبنان و بر اساس مسئولیت‌ها و برای کاهش درد و رنج سوری‌هایی که می‌خواهند به منطقه بازگردند، یک نشست اضطراری ترتیب داد و در این نشست تصمیم گرفته شد تا یک مرکز مدیریت بحران ایجاد شود و این مرکز متشکل از احزاب و نهادهای ذیربط باشد.»

در ادامه بیانیه در رابطه با وظایف این مرکز آمده است: «مرکز از پناهجویان سوری در گذرگاه استقبال می‌کند، نام آنها را ثبت کرده و هویت آنها را تأیید می‌کند. سپس ساکنان محلی که از لبنان بازگشته‌اند می‌توانند نزد اقوام و خانواده‌های خود بروند و همچنین مراکز ویژه‌ای نیز توسط مدیریت خودگردان در اختیار کسانی که بستگان آنها در منطقه نیستند قرار خواهد گرفت.»

مدیریت خودگردان در بیانیه خود از جامعه بین المللی و سازمان های مرتبط با امور پناهجویان خواست تا حمایت‌های لازم را به آنها ارائه کنند.

علاوه بر این، مدیریت خودگردان بار دیگر خواستار باز شدن دروازه تل‌کوچر شد تا کمک‌های بشردوستانه به منطقه برسد و بین پناهجویان توزیع شود.

لازم به ذکر است که مدیریت خودگردان در تاریخ ۲۴ سپتامبر اعلام کرد که آماده استقبال از سوری‌ها و ساکنان محلی شمال و شرق سوریه است که از لبنان باز می‌گردند و از دولت دمشق نیز خواست تا عبور این پناهجویان را تسهیل کند. در همان روز، نماینده مدیریت خودگردان در لبنان نیز اعلام کرد که کمیته‌ای برای نظارت بر امور پناهجویان سوری تشکیل داده است که وظیفه آن کمک رسانی به پناهجویان سوری و اهالی شمال و شرق سوریه است که می‌خواهند به شمال و شرق سوریه بازگردند.

کد خبر 2775853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha