تأکید بر روابط اقتصادی میان آنکارا، بغداد و اربیل در دیدار بارزانی با اردوغان

ریاست اقلیم کردستان اعلام کرد که در دیدار نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، بر اهمیت روابط میان آنکارا با بغداد و اربیل، به‌ویژه در زمینه اقتصادی، تأکید شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، روز، چهارشنبه، 16 اکتبر 2024 نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، طی یک سفر رسمی به ترکیه رفت و با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

در بیانیه‌ای از سوی ریاست اقلیم کردستان آمده است که "در این دیدار، [دو طرف] بر ضرورت تقویت روابط ترکیه با عراق و اقلیم کردستان، به‌ویژه در حوزه اقتصادی، تأکید کرده‌اند. از جمله موضوعات مورد بحث، راه‌های ارتقای سطح تبادل تجاری و فرصت‌های کاری، بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری ترکیه در مناطق مختلف عراق و اقلیم کردستان بود."

همچنین اشاره شده است که "رئیس‌جمهور ترکیه، بر تداوم حمایت و همکاری کشورش با عراق و اقلیم کردستان در همه زمینه‌ها تأکید کرده و همچنین بر آمادگی و تمایل ویژه ترکیه برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اشاره نموده است."

ریاست اقلیم کردستان افزوده است که "در بخشی دیگر از این دیدار، دو طرف نگرانی‌های خود را درباره بی‌ثباتی اوضاع خاورمیانه و پیامدهای احتمالی آن برای منطقه بیان کردند. در این خصوص، توافق شد که همه تلاش کنند تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری شود و مشکلات از طریق صلح‌آمیز حل شوند."

به‌علاوه، بر اساس این بیانیه، "روابط اربیل ـ بغداد، پروژه راه‌آهن، روابط عراق و اقلیم کردستان با کشورهای منطقه، تهدیدات تروریسم و مقابله با داعش، از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بوده است."

کد خبر 2776496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha