عمار حکیم: پذیرش احکام دادگاه عالی فدرال، اساس تشکیل حاکمیت است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت وطنی در عراق در واکنش به مخالفت اقلیم کردستان با حکم اخیر دادگاه عالی فدرال مبنی بر غیر قانونی بودن استخراج، صادرات و فروش نفت توسط اربیل گفت: پذیرش احکام دادگاه عالی فدرال، اساس تشکیل حاکمیت است.

به گزارش کرد پرس به نقل از رسانه های عراق، سید عمار حکیم در دیدار با شماری از رهبران این جریان گفت: برخی از جریانات می خواهند دادگاه عالی فدرال همواره به نفع آنها حکم صادر کند. این منطق ناسالمی است. برگزاری انتخابات به تصویب رسید و همه نقطه نظرات اعضای چارچوب هماهنگی که با استناد به دلایل قطعی و آشکار ارائه شده بود نادیده گرفته شد و هنگامی که این نقطه نظرات مورد پذیرش واقع نشد، اعلام نشد که دلایل مذکور صحیح نیستند.

رهبر جریان حکمت وطنی عراق افزود: من اولین شخصیتی بودم از چارچوب هماهنگی که یک ساعت قبل از تأیید نهایی نتایج انتخابات توسط دادگاه عالی فدرال و انتشار آن در رسانه ها، در توییتی به جریانات پیروز انتخابات تبریک گفتم و همه جریانات چارچوب هماهنگی با انتشار توییت ها و مواضعی، به جریانات برنده تبریک گفتند و نتایج را پذیرفتند. دلیل این امر، رضایت ما نسبت به نتایج یا پی بردن به اشتباهات نبود. بلکه با ایمان قطعی به میزان تقلب و دستکاری گسترده، نتایج را پذیرفتند. زیرا حکم مذکور از سوی دادگاه عالی فدرال صادر شده است و هیچ نهادی بالاتر از آن وجود ندارد.

سید عمار حکیم تأکید کرد: اگر دادگاه فدرال را قبول داریم باید احکام آن را به نفع ما یا علیه خودمان بپذیریم. اگر هم دادگاه عالی فدرال سیاسی شده است، هیچ کدام از احکام آن را به نفع یا علیه خودمان نمی پذیریم. این راه حل است. در هیچ کشوری، مرجعی بالاتر از دادگاه عالی وجود ندارد. به همین دلیل باید با وجود اعتراضاتمان احکام دادگاه عالی فدرال را بپذیریم. این یک اصل برای برپایی حاکمیت است که بدون درنظر گرفتن آن با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

کد خبر 28510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha