فراکسیون های شیعه تصریح کردند دو سال بدون دریافت نفت، بودجه اقلیم پرداخت شده  و از این پس اینگونه نخواهد بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده جماعت اسلامی کردستان در مجلس عراق، اعلام کرد که فراکسیون های شیعه در نشست تصویب قانون استقراض دولت، با موضعی تند اعلام کرده اند که طی دو سال گذشته بدون دریافت حتی یک بشکه نفت و برای نشان دادن حسن نیت به اقلیم کردستان بودجه پرداخت شده و اکنون دیگر بدون نفت هیچ بودجه ای به اقلیم داده نمی شود.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، پس از اینکه مجلس عراق، با وجود مخالفت کردها روز پنج شنبه 22 آبان/12 نوامبر،قانون استقراض دولت عراق را، برای رفع کسری بودجه و تأمین حقوق کارمندان این کشور، تصویب و در یکی از بندهای آن، شروط سنگینی را برای پرداخت سهم بودجه اقلیم کردستان و حقوق ماهیانه کارمندان و حقوق بگیران اقلیم تعیین کرد، احمد حاجی رشید نماینده حزب جماعت اسلامی کردستان در مجلس عراق، از موضع تند فراکسیون های شیعه مجلس علیه اقلیم، در این نشست خبر داد.

وی در بیانیه ای اعلام کرد که فراکسیون های شیعه به نمایندگان کرد اعلام کرده اند که طی دو سال گذشته و برای نشان دادن حسن نیت، بدون دریافت حتی یک بشکه نفت از اقلیم کردستان، بودجه به اقلیم پرداخت کرده اند، اما از این پس بدون نفت هیچ بودجه ای به اقلیم داده نمی شود.

وی اشاره کرد که این فراکسیون های شیعه اعلام کرده اند که انتخابات پارلمانی کشور در راه است و مردم عراق پرداخت بودجه به اقلیم را نمی پذیرند.

همچنین گفت که خالد شوانی وزیر دولت اقلیم کردستان در امور عراق به عنوان نماینده اقلیم در کمیسیون اقتصادی مجلس عراق حضور یافته و با قرائت نامه ای از دولت اقلیم که در 18 سپتامبر برای دولت عراق فرستاده شده، اعلام کرده که اربیل به اجرای توافقات حاصل شده با بغداد پایبند است.

وی افزود که اگر اقلیم نفت تعیین شده را به بغداد تحویل دهد و بلافاصله هیئتی را برای گفتگو با مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق به بغداد روانه کند؛ با توجه به محتوای قانون استقراض، مبلغی بیش از 320 میلیارد دیناری که در ماه های گذشته به عنوان بودجه دریافت کرده، به دست می آورد.

احمد حاجی رشید اقدام فوری و عملی دولت اقلیم، برای تامین معیشت و حقوق مردم را ضروری دانسته و خاطر نشان ساخت که اقلیم هنوز فرصت دارد به گفتگو درباره قانون استقراض و نیز توافق با شرکت ملی فروش نفت عراق (سومو) درباره میزان نفتی که باید تحویل دهد، بپردازد و این پرسش را مطرح کرده که تا کی باید نفت اقلیم در اختیار اشخاص و احزاب بوده و تبدیل به مصیبتی برای مردم شود.

کد خبر 292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha