پنتاگون از نیروهای SDF حمایت می‌کند/ ارتباط با SDF به نفع آمریکا است

سرویس سوریه- یکی از مقامات سابق وزارت دفاع آمریکا، اظهار کرد: وزارت دفاع آمریکا می‌خواهد روابط با نیروهای دموکراتیک سوریه را همانند روابطش با کُردستان عراق توسعه دهد.

به گزارش کُردپرس، سیمون لیدین، معاون دستیار وزیر دفاع در امور خاورمیانه در دولت دونالد ترامپ، در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های شمال سوریه، گفت: نیروهای دموکراتیک سوریه از حمایت بزرگ پنتاگون برخوردار هستند و تمایل برای توسعه این روابط شبیه رابطه‌ای که ایالات متحده با کردهای عراق دارد، وجود دارد.

او افزود: صدای قدرتمند و تأثیرگذار زیادی در پنتاگون وجود دارد که از این روابط دفاع می‌کنند.

اما از سوی دیگر، برخی از کارگزاران در حوزه سیاست خارجی هستند که نمی‌خواهند رابطه با نیروهای SDF بر روابط با ترکیه تأثیر بگذارد، اما آن‌ها هم به اهمیت فداکاری‌های نیروهای SDF واقف هستند و به نفع آمریکا است که این روابط در بلندمدت ادامه یابند.

لیدن ادامه داد: ترکیه حتی زمانی که روابط آمریکا و ترکیه بدترین دوران خود را سپری می‌کرد، عملیات نظامی در داخل خاک سوریه انجام داد، بنابراین این‌ بیم وجود دارد که اردوغان، رییس جمهور ترکیه از بهانه نزدیکی کنونی ایالات متحده و ارسال سلاح به نیروهای سوریه دموکراتیک استفاده کند و همانند آنچه که در اوکراین رخ داد، برای آغاز عملیات جدیدی در مناطق تحت کنترل نیروهای SDF خود را آماده نماید. در واقع باید گفت، تهدید ترکیه همچنان این مناطق را تهدید می کند.

کد خبر 29473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha