جنگ اوکراین چگونه کردستان سوریه را تحت تأثیر قرار می دهد؟

سرویس سوریه – صالح مسلم بر این باور است که جنگ روسیه و اوکراین بر روند دست یابی به صلح در سوریه و وضعیت کردستان سوریه تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

به گزارش کردپرس، صالح مسلم عضو شورای رهبری حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) معتقد است جنگ روسیه علیه اوکراین سیاست جهانی را تحت تأثیر قرار خواهد داد و منطقۀ شمال و شرق سوریه نیز از پیامدهای این جنگ متأثر خواهد شد.

مسلم در مصاحبه با فرات نیوز در این باره گفت: «راه حل [بحران] سوریه تنها در دست مردم سوریه نیست؛ قدرت های دیگر نیز دخالت دارند. وقتی این قدرت ها در جای دیگری با هم می جنگند، نمی توانند در اینجا به توافق برسند، بنابراین در اینجا نیز چیزی روی خواهد داد. ما در حال اتخاذ تدابیر لازم هستیم. ما آماده ایم در صورتی که به ما حمله شود از خود دفاع کنیم.»

مسلم دربارۀ مذاکرات صلح میان مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه و حکومت مرکزی این کشور نیز گفت: «طرف مقابل ما رژیم سوریه است، اما صلح تنها با تلاش ما به دست نمی آید؛ طرف مقابل نیز باید خواهان صلح باشد. تلاش ما به تنهایی کافی نیست. این سناریوی روژاوا است که همچنان نیز ادامه دارد. وضعیت اوکراین و روسیه نیز هست که بر ما تأثیر خواهد گذاشت.»

مسلم همچنین هشدار دارد که روژاوا منطقه ای بدون ثبات است که از 12 مارس 2004 تاکنون صحنۀ درگیری است و طرف های داخلی و خارجی زیادی با پروژۀ خودگردانی روژاوا سر مخالفت دارند.

وس در پایان آزادی عبدالله اوجالان رهبر دربند حزب کارگران کردستان (PKK) را برای دست یابی به یک صلح پایدار در کل منطقه ضروری دانست.

کد خبر 29523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha