استراتژی ویژه ترکیه ایجاد درگیری میان کردها است

سرویس سوریه - TEV-DEM در بیانیه ای با اشاره به تنش های اخیر در اقلیم کردستان رویارویی کردها در مقابل یکدیگر را استراتژی ویژه ترکیه علیه کردها دانست.

به گزارش کردپرس، جنبش جامعه دموکراتیک کردهای سوریه (TEV-DEM) در بیانیه ای با اشاره به تحولات اخیر در اقلیم کردستان عنوان کرد: «بحران و تنش در اقلیم کردستان، دیگر مناطق کردنشین را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. به خاطر این بحرانی که حل نشده باقی مانده است تاوان پرداخت می شود. به همین دلیل نیز دیالوگ میان کردها یک نیاز حیاتی و تنها راه برون رفت از هرج و مرج است. سیاست ترکیه، توطئه علیه کردها را توسعه داده و با اتخاذ یک استراتژی ویژه جنگ میان کردها درگیری ایجاد کرده و با استفاده از فرصت به دست آمده دست به اشغال سرزمین های کردستان می زند. دیگر همه متوجه خطر روندی که در کردستان به وجود آمده است، هستند. ترکیه تمام تمرکز خود را بر روی اشغال سرزمین های کردها و جلوگیری از پیشرفت کردها گذاشته است. مسئله کردها در عرصه بین المللی به یکی از مهمترین مسائل تبدیل شده است و ترکیه به شدت از این مسئله واهمه دارد».

به نوشته خبرگزاری هاوارنیوز، در ادامه این بیانیه آمده است: «حساسیت روند حاضر، اهمیت مذاکره، مسئولیت پذیری و موفقیت در این راه را برای ما به یک امر الزامی تبدیل می کند. تمام احزاب و جریان های سیاسی را به عدم رعایت و اجرای سیاست های ترکیه دعوت کرده و بر این مسئله تأکید می کنیم که مسائل پیش آمده می توانند با مذاکره حل و فصل شوند. از تمام مردم و جریان های سیاسی و مدنی دعوت می کنیم تا برای جلوگیری از ایجاد جنگ برادرکشی هوشیارانه و مسئولیت پذیرانه رفتار کنند».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha