وزارت خارجه سوریه: هدف از پروژه بازگرداندن مهاجران سوری «اشغالگری» است

سرویس ترکیه - وزارت خارجه سوریه پروژه جدید اردوغان برای بازگرداندن و اسکان مهاجران سوری در مناطق مرزی شمال سوریه را محکوم کرد و هدف از آن را اشغالگری دانست.

به گزارش کردپرس، وزارت امور خارجه سوریه به پروژه ترکیه برای بازگرداندن یک میلیون آواره سوری به مناطق به اصطلاح «امن» در شمال سوریه واکنش نشان داد و هدف از آن را اشغالگری حکومت ترکیه علیه سرزمین های مردم سوریه دانست.

بنا بر گزارش سانا (خبرگزاری رسمی دولت سوریه) وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که پروژه اعلام شده از سوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را نمی پذیرد. وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که «دولت جمهوری عربی سوریه اظهارات بی ارزش اردوغان و بازی هایی را که علیه مردم سوریه انجام می شود رد می کند».

وزارت خارجه سوریه اظهارات اردوغان را به عنوان «بازی های جدید با محتوای حمله علیه سوریه و حاکمیت ملی این کشور» توصیف کرده و اعلام کرد که هدف اصلی از این بازی ها «اشغالگری» است.

لازم به ذکر است که اردوغان از اوایل می تا کنون بارها درباره پروژه بازگرداندن یک میلیون مهاجر سوری به «مناطق امن» در مرز سوریه سخن گفته است. او همچنین از ساخت مسکن و زیرساخت در مناطق شمال و شرق سوریه خبر داده است.

کد خبر 32856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha