مجتمع تجاری آریا در قروه پلمب شد/ متخلفان بازخواست می شوند

سرویس کردستان- مجتمع تجاری آریا در قروه به عنوان یکی از تخلفات شهرداری در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز در راستای جلوگیری از تکرار فاجعه متروپل و حفاظت از امنیت جانی مردم پلمب شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، پس از اعتراضات فراوان نسبت به خطرات «مجتمع تجاری آریا» به عنوان یکی از ساخت و سازهای غیرمجاز قروه؛ هم از جانب مردم و خبرنگاران و هم امام جمعه شهرستان، فرماندار و اعضای شوررای شهر و همین طور جهت جلوگیری از تکرار فاجعه ای دیگر همانند «متروپل آبادان»، این مکان به دستور مقام قضایی پلمب شد.

این مجتمع که یکی از ساخت و سازهای غیرمجاز شهرداری قروه بود و جزو تخلفات گزارش شده توسط سازمان بازرسی محسوب می شد شامگاه چهارشنبه در راستای امنیت جانی مردم و بررسی و رفع مشکلات موجود پلمب شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار قروه در همین زمینه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار کردپرس، عنوان کرد: در راستای امنیت جانی مردم، به شهرداری قروه دستور داده شد تا زمان بررسی خطرات مرتبط و کسب نتیجه ای قابل قبول مجتمع تجاری آریا پلمب شود.

«علیرضا عبدی» در پاسخ به این سؤال که تا چه زمانی این مجتمع پلمب می ماند؟ گفت که «پرونده مجتمع هم اکنون در کمیسیون ماده 100 است و تا وقتی که نظر فنی آزمایشگاه مکانیک و خاک مبنی بر مقاومت سازه ای مجتمع مشخص نشود این مجتمع پلمب خواهد ماند».

او در خصوص برخورد با متخلفان در این ساخت و ساز غیرمجاز هم توضیح داد که «فعلاً امنیت جانی شهروندان برای ما مهم است و قطعاً در مرحل بعدی با افرادی که کوتاهی و کارشکنی داشته اند برخورد قانونی صورت می گیرد».

گرچه مغازه داران این مجتمع نسبت به پلمب آن معترض اند اما بررسی ها نشان می دهد که این اعتراض بیشتر توسط افرادی هماهنگ شده و به نوعی با تحریک کاسبان همچنان به دنبال منفعت طلبی و ادامه تخلفات خود هستند لذا می طلبد مغازه داران قبل از هرگونه مسئله ای به فکر امنیت جانی خود و مردم باشند تا امنیت مالی و همکاری لازم را با متولیان لحاظ کرده و از مقصران حق خود را خواهان باشند.

طبق بند 21 گزارش سازمان بازرسی مربوط به تخلفات شهرداری قروه در سال 98 عنوان شده بود که «موارد متعددی از ساخت و ساز غیرمجاز در شهر قروه انجام و یا در حال اجراست که حسب تحقیقات انجام شده عمده این تخلفات به دلیل نفوذ مالکان بوده و علیرغم اطلاع شهرداری از تحقق ساخت و ساز غیرمجاز، هیچ گونه اقدامی در اعمال مقررات قانونی ماده 100 شهرداری جهت جلوگیری از آن و اعلام موارد به واحد شهرسازی و دبیرخانه کمیسیون ماده 100 صورت نپذیرفته، همچنین در برخی موارد اساس صورتجلسات تنظیمی و اقرار مسئولان مربوط مشخص شد ممانعت و برخورد قانونی نکردن با ساخت و سازهای غیرمجاز در خصوص برخی افراد خاص بنا بر دستور مستقیم شهردار بوده است».

حال باتوجه به محرز بودن تخلفات صورت گرفته نیاز است تمامی عوامل دخیل در این زمینه از فرمانداران وقت گرفته تا شهرداری و نظام مهندسی و نهادهای نظارتی وقت، همه و همه نسبت به سکوت در برابر این ساخت و ساز غیرمجاز و بی توجهی به مسایل فنی، بازخواست شوند و پاسخ گو باشند./

در این زمینه بیشتر بخوانید:

- مجتمع تجاری آریا؛ متروپلی در قروه

- هشدار امام جمعه قروه برای «مجتمع آریا»/مقصران بازخواست شوند

کد خبر 33804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha