تخریب مجتمع آریا قروه منتظر رأی دیوان عدالت اداری

سرویس کردستان- مجتمع تجاری آریا در قروه به عنوان یکی از ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرایمن در حالی حکم تخریب گرفت که با اعتراض مالک آن به دیوان عدالت اداری ارسال و منتظر اعلام نتیجه است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، تیرماه سال گذشته بود که سرپرست وقت شهرداری قروه از حکم تخریب مجتمع تجاری غیرمجاز آریا و ارسال این حکم به کمیسیون تجدیدنظر خبر داد. خبری که بعد از گذشت یک سال مشخص شد توسط کمیسیون تجدید نظر هم حکم تخریب تأیید شده و مجتمع غیرمجاز آریا باید تخریب شود.

در این میان به گفته «میلاد خالدیان» از اعضای شورای قروه مالک مجتمع بر روی پرونده خود اعتراض زده و حالا به دیوان عدالت اداری ارسال شده و اگر دیوان هم رأی بر تخریب دهد این مجتمع باید تخریب شود.

«یحیی رستمی» هم دیگر عضو شورا بر حادثه خیز بودن این مجمتع تأکید کرد و گفت که اگر مجتمع آریا تخریب نشود خطرات بسیاری وجود دارد و نگرانی از تبعات بعدی آن بسیار است.

مجتمع تجاری آریا از جمله ساخت و سازهای غیرمجاز در ساختمانی با ۵ طبقه و ۱۲۰ واحد در خیابان چمران روی قنات های قدیمی قروه در حالی ساخته شد که مدت ها زیرزمین مجتمع را آب گرفته بود و باعث تخلیه بسیاری از واحدهای آن شد. خطرات این مجتمع تا جایی پیش رفت که با ریزش متروپل آبادان باعث شدت گرفتن حساسیت ها نسبت به آن شد به طوری که حکم پلمب آن تا بررسی ایمنی سازه داده شد. پس از آن بررسی ها نشان داد که استانداردهای لازم برای مجتمع لحاظ نشده و در نهایت هم حکم تخریب مجتمع صادر شد. حکمی که حالا در دست دیوان عدالت اداری بوده و باید دید نتیجه نهایی توسط دیوان چه زمانی اعلام و چه چیزی خواهد بود!؟

کد خبر 2773712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha