بحران مالی در روابط بغداد و اربیل به زودی حل خواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون اتحاد اسلامی کردستان در پارلمان عراق با اشاره به بارزترین نقاطی که برای حل اختلافات مالی بین دولت فدرال و اقلیم کردستان باید در نظر گرفته شوند، تصریح کرد وضعیت کنونی، نیازمند دستیابی به تسویه و مذاکره با شرکت های نفتی و توافق درباره جزئیات درآمدهای گذرگاههای مرزی و همچنین تصویب قوانینی در راستای منافع طرفین است.

به گزارش کرد پرس به نقل از وکالة الصحافة المستقلة، "جمال کوچر" در این باره گفت: بحران مالی بین بغداد و اربیل، از طریق گنجاندن متن های توافق بین طرفین در بودجه عمومی سال آینده عراق حل خواهد شد، به گونه ای که تعهد طرفین به عمل به توافق مذکور براساس قوانین، در آن گنجانده شود.

کوچر افزود: حل بحران از طریق تسویه مالی بین بغداد و اربیل و تضمین اجرای آن در بودجه سالهای آینده و براساس سقف زمانی مشخصی برای حل آنها، صورت خواهد گرفت.

این نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: حل بحران درآمد مرزها نیازمند توافق دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق درباره جزئیات این موضوع است. همچنین درآمدهای نفتی، نیازمند تصویب قانون نفت و گاز و مذاکره مجدد با شرکت هایی است که در داخل اقلیم کردستان فعالیت می کنند. از سوی دیگر، تسویه حساب درباره این پرونده نیز، ضروری است.

کد خبر 341022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha