نظر کارشناسان درباره رویکرد جو بایدن نسبت به ترکیه

سرویس جهان-کارشناسان معتقدند رابطه شخصی میان ترامپ و اردوغان در دوران جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا تکرار نخواهد شد. برای جو بایدن مسائلی مانند دموکراسی ، حقوق بشر و حاکمیت قانون در ترکیه اهمیت دارد.

به گزارش کردپرس، برخی کارشناسان معتقدند با اینکه ترکیه به عنوان متحد عضو ناتوی آمریکا همچنان از نظر جو بایدن، رئیس جمهور منتخب جدید آمریکا اهمیت دارد اما رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نمی تواند رویکرد جو بایدن نسبت به برخی مسائل را نادیده بگیرد زیرا جو بایدن نسبت به دونالد ترامپ رویکرد متفاوتی نسبت به ترکیه خواهد داشت.

اوزگور اونلوهیسارچیکلی مدیردفتر بنیاد مارشال در آنکارا دراین باره به روزنامه عرب نیوز گفته است نمی‌توان انتظار داشت رابطه شخصی ترامپ و اردوغان در دوران جو بایدن نیز ادامه یابد زیرا جو بایدن بر خلاف دونالد ترامپ روابط عرف رسمی را به روابط شخصی ترجیح می‌دهد و عوامل زیادی وجود دارد که مسائل میان ترکیه و آمریکا را پیچیده‌تر می کند.

سونر جگپتای، کارشناس ارشد مسائل ترکیه نیز می‌گوید از نظر جو بایدن مسائلی مانند دموکراسی، حقوق بشر و حاکمیت قانون اهمیت دارد و بایدن از اردوغان انتظار دارد قدم‌های مثبتی در این زمینه‌ها بر دارد. اما از طرفی ، جو بایدن به ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو برای پیشبرد مسائلی مانند مقابله با نفوذ بیشتر روسیه نیاز دارد.

از نظر این کارشناسان مسائلی مانند کردها، سیستم دفاع موشکی اس 400 روسیه و حضور مناقشه برانگیز ترکیه در شرق مدیترانه از جمله مسائل مورد اختلاف میان جو بایدن و اردوغان خواهد بود.

کد خبر 355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha