دلایل بی رغبتی مردم برای دریافت تسهیلات کرونا کدامند؟

سرویس آذربايجان غربي- معاون استاندار آذربایجان غربی گفت: عواملی چند دلیل بی رغبتی مردم برای دریافت تسهیلات کرونا هستند بنابراین باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مردم تشویق به دریافت تسهیلات شوند.

به گزارش کردپرس، نادر صادقی امروز پنجم بهمن ماه در جلسه کمیته اقتصادی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، با اشاره به اختصاص 1200 میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: ضروری است بانک‌های عامل استان روند پرداخت این تسهیلات را تسهیل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر تسهیل پرداخت و دریافت تسهیلات کرونایی، گفت: از مجموع 300 میلیارد تومان تقاضای تسهیلات مربوط به مشاغل آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا تاکنون 189 میلیارد تومان در سطح استان پرداخت شده است.

او با اشاره به رغبت کم مردم برای دریافت این تسهیلات، تاکید کرد: متأسفانه بالا بودن نرخ سود، مبلغ پایین تسهیلات و دوره دو ساله بازپرداخت تسهیلات؛ سه عاملی هستند که مردم را از دریافت آن دلسرد می‌کند بنابراین باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مردم تشویق به دریافت تسهیلات شوند.

صادقی با اشاره به فعالیت 38 واحد تولید ماسک در آذربایجان غربی، تصریح کرد: این تعداد واحد از شیوع بیماری کرونا شروع به فعالیت کرده‌اند که تاکنون 5 واحد پروانه دریافت کرده و 8 مورد دیگر در شرف دریافت هستند.

او اضافه کرد: تمامی واحدهای تولیدی بایستی دارای پروانه فعالیت باشند در غیر این صورت از فعالیت واحدها جلوگیری می‌شود تا محصول نهایی که به دست عموم می‌رسد سلامت جامعه را تهدید نکند.

کد خبر 3615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha