حملات پهپادی ترکیه جایگزین عملیات زمینی علیه کردهای سوریه

سرویس جهان- دیده‌بان حقوق بشر سوریه با اشاره به گسترش حملات پهپادهای ترکیه علیه مواضع و نیروهای کرد سوریه نوشت: چنین حملاتی به جنگ معمول ترکیه علیه کردهای سوریه تبدیل شده است.

به گزارش کردپرس، ترکیه که در تلاش پنج ماه گذشته خود نتوانست روسیه و آمریکا را برای حمله به کردهای سوریه با خود همراه کند، از طریق حملات پهپادهای چندین تن از نیروهای کرد سوریه از جمله جانشین فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه را به قتل رسانده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارشی پیرامون حملات پهپادی ترکیه در مناطق تحت کنترل نیروهای کرد سوریه نوشت: ترکیه که از همراه کردن جامعه بین‌المللی با خود در عملیات نظامی زمینی ناموفق مانده است، اکنون از استراتژی جدیدی برای تضعیف نیروهای کرد سوریه استفاده می کند؛ استراتژی جدید ترکیه در مقابله با کردهای سوریه تمرکز بر تضعیف نیروهای دموکراتیک سوریه از طریق حملات پهپادهای جنگی است. علاوه بر آن، جامعه بین‌المللی نسبت به این گونه حملات ترکیه علیه کردهای سوریه حساسیت نشان نداده است.

بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، ترکیه از آغاز سال جاری ۴۳ حمله در مناطق تحت کنترل نیروهای کرد سوریه، از طریق پهپاد انجام داده است که منجر به کشته شدن ۳۵ تن و زخمی شدن ۸۰ شده است.

روزنامه شرق الاوسط نیز در گزارشی از افزایش قابل ملاحظه حملات پهپادی ترکیه علیه کردهای سوریه خبر داده است. این روزنامه نیز علت افزایش حملات پهپادهای ترکیه در منطقه تحت کنترل نیروهای کرد سوریه را ناامیدی ترکیه از همراهی آمریکا و روسیه با عملیات نظامی زمینی این کشور عنوان کرده است.

کد خبر 36611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha