مردم در پیک جدید کرونا با بروز هرگونه علعلائمی فورا به مراکز ۱۶  ساعته مراجعه  کنند

سرویس کردستان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در پیک قبلی تاکید داشتیم افراد مشکوک تا بیماری‌شان شدید نشده به مراکز درمانی مراجعه نکنند اما در پیک جدید برعکس است و مردم در صورت داشتن هر نوع علائمی باید فورا به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر فرزین رضاعی در جلسه شورای اطلاع رسانی کردستان افزود: مردم هرگونه علائم شبیه به آنفلوآنزا را ابتلای به ویروس کرونا تلقی کرده و حتی در صورت منفی بودن جواب تست، خود را مبتلا به این بیماری بدانند.

او با بیان اینکه هنوز هیچ موردی از ابتلای به آنفلوآنزا در استان گزارش نشده است، ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، احتمالا آنفلوآنزا در بهمن و اسفند شیوع پیدا خواهد کرد، البته کنترل این اپیدمی بسیار راحت‌تر از کرونا است.

رضاعی با بیان اینکه عدم بستری و درمان به موقع در پیشرفت بیماری کووید۱۹ بسیار تاثیرگذار است، اضافه کرد: هر کسی علائم تنفسی شیبیه به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا داشت حتما باید به پزشکان مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کند.

سرایت ویروس جدید ۹ برابر شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به جهش ویروس کرونا اشاره کرد و یادآور شد: واقعیت این است که سرایت این ویروس ۹ برابر و شدت آن نیز احتمالا بیشتر از قبل شده است.

دکتر رضاعی با بیان اینکه بسیاری از مبتلایان به کرونا دیر به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه می‌کنند، یادآور شد: وقتی افراد یک هفته با تاخیر مراجعه می‌کنند رفتن آنان به سمت نقاهتگاه و هتل، کاری بیهوده است برای اینکه خانواده‌هایشان نیز در همان مدت مبتلا شده‌اند چرا که ۹۵ درصد این افراد خانواده را آلوده کرده‌اند.

کد خبر 414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha