برق ۳۰ روستای کردستان قطع شد/اتصال مجدد شبکه برق ۲۵ روستای استان تاکنون

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از خاموشی برق در ۳۰ روستای این استان به دلیل بارش سنگین برف و مسدود شدن مسیرهای مواصلاتی خبر داد و گفت: در کمتر از چند ساعت، شبکه برق ۲۵ روستا مواجه با قطعی برق مجدد به شبکه سراسری برق متصل شد.

به گزارش کرد پرس، هیوا لهونیان گفت: طی شبانه روز گذشته بارش سنگین برف که باعث شکستن درختان بر روی شبکه برق و ایجاد اتصالی در سطح شبکه شده بود، منجربه قطع شبکه برق در ۳۰ روستای استان شد.

وی با تاکید بر اینکه بارش سنگین برف منجر به مسدود شدن راه های مواصلاتی و عدم دسترسی به روستاهای فاقد برق شده است، افزود: خوشبختانه در شهرستانهای بیجار، قروه، دهگلان، دیواندره و سروآباد تاکنون هیچ خاموشی ناشی از بارش برف به ثبت نرسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه این بارش ها برق ۱۲ روستای شهرستان سنندج را قطع کرد، اظهار کرد: برف سنگین شبکه برق ۶ روستای واقع در شهرستان کامیاران و ۱۲ روستای شهرستان مریوان را نیز با قطعی مواجه کرد که دقایقی پیش در مجموع شبکه برق ۲۵ روستای استان مجدد به شبکه سراسری متصل گردید.

لهونیان ادامه داد: در حال حاضر تنها شبکه برق ۵ روستای محراب، تنگی سر، نییر، سنگ سفید و نزار از توابع شهرستان سنندج قطع است که با تلاش نیروهای اجرایی در کمتر از یک ساعت آتی وصل می شود.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت با بسیج تمام امکانات و نیروهای اجرایی و عملیاتی درصدد است تا خاموشی های سطح استان را در کمترین زمان ممکن رفع کنند، یادآور شد: به دلیلی صعب العبور بودن مسیر و آب وهوای نامساعد، دسترسی به این روستاها کوهستانی و امکان حضور اکیپ‌های واحدهای عملیات و اتفاقات برق با تجهیزات لازم در این روستاها سخت بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان بیان کرد: به دلیل حجم بارش‌ها و یخبندان و متعاقباً مسدود بودن تعدادی از مسیرها و جاده‌های روستایی و اتصالی ایجادشده در شبکه برق ناشی از سنگینی شاخ و برگ درختان و قرار گرفتن آنها برروی شبکه، تعداد روستاهای بدون برق درحال تغییر است.

کد خبر 41461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha