اختصاص 444 میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در روستاهای کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: 444 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در روستاهای کردستان تخصیص یافته است.

به گزارش کرد پرس، سعید رسولی در مراسم معارفه مدیر جدید بنیاد مسکن شهرستان سروآباد گفت: متاسفانه استان کردستان به لحاظ اجرای طرح هادی 10 درصد پایین تر از میانگین کشوری است ولی امیدواریم با اختصاص این اعتبار بتوانیم شاخص اجرای طرح هادی در استان کردستان را افزایش دهیم.

وی به محل اعتبارات اختصاص یافته اشاره کرد و افزود: در سفر اخیر رئیس جمهوری به استان کردستان 110 میلیارد تومان، 100 میلیارد تومان نیز از طریق مجلس شورای اسلامی و 234 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به اجرای طرح هادی استان کردستان اختصاص یافته است که نویدبخش یک انقلاب در زمینه اجرای طرح هادی برای استان کردستان در سال 1402 خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اظهار کرد: بیش از 10 هزار تن قیر رایگان نیز برای آسفالت راههای روستایی به استان کردستان اختصاص یافته است.

رسولی به ساخت مسکن محرومین نیز اشاره کرد و ادامه داد: در راستای تفاهم نامه بنیاد مستضعفان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان ساخت 892 واحد محرومین سهم استان کردستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان سروآباد به عنوان شهرستان پایلوت اجرای ساخت مسکن محرومین انتخاب شده است، یادآور شد: 525 واحد آن مر بوط به شهرستان سروآباد است و مابقی آن در شهرستان مریوان و سایر نقاط مختلف استان احداث خواهد بود.

فرماندار شهرستان سروآباد نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه خدمات و اقدامات این نهاد انقلابی بسیار ارزشمند و مهم و در راستای توسعه و آبادانی روستاها است، بیان کرد: یکی از مشکلات روستاهای شهرستان سروآباد که به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است بازنگری طرح هادی و همچنین اجرای فاز دوم طرح هادی است.

حسن زارعی با اشاره به اینکه حریم جاده منتهی به روستاهای درکی و دزلی تا گردنه ژالانه 35 متر است، گفت: این مسئله باعث اعتراض مردم این روستاها شده و باتوجه به ساخت و سازهای انجام شده و درخواست اهالی این روستاها از فرمانداری، می طلبد که بنیاد مسکن نسبت به کاهش حریم جاده به 25 متر اقدام کند.

وی با اشاره به مصوبه استاندار کردستان مبنی بر سکونت مدیران در سطح شهرستان، افزود: سکونت مدیران در خود شهرستان موجب دلگرمی مردم این شهرستان و باعث موفقیت بیشتر خود مدیر می شود لذا انتظار می رود مدیر جدید بنیاد مسکن هرچه سریع تر در این شهرستان ساکن شود.

گفتنی است در ادامه این مراسم از زحمات لقمان یونسی تقدیر و امید محمودی به عنوان مدیر جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سروآباد منصوب شد.

کد خبر 42844

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha