جریان سیاسی هدفمندی برای بازگرداندان مرکزگرایی در عراق تلاش می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مشاور رهبر حزب دمکرات کردستان (پارتی) با تاکید بر اینکه اداره نفت اقلیم کردستان توسط دولت مرکزی عراق قابل قبول نیست گفت که جریان سیاسی هدفمندی برای بازگرداندان مرکزگرایی در عراق تلاش می کند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری رادیو نوا، مسعود حیدر درباره درخواست های احزاب سیاسی در مجلس عراق برای کنترل کامل دولت مرکزی عراق بر پرونده فعالیت های نفتی اقلیم کردستان گفت که اداره نفت به صورت مرکز گرا قابل قبول نیست و جریان سیاسی هدفمندی برای بازگرداندن عراق به سوی دولتی مرکز گرا وجود دارد، اما اقدم در راستای یک دولت مرکز گرا با قانون اساسی عراق در تناقض است.

مشاور مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان (پارتی) با اشاره به اینکه قانون اساسی عراق اجازه نمی دهد کمیسیون های مجلس عراق داده ها و ارقام و آمار اقلیم کردستان را نمی دهد، تاکید کرد که میزان فساد در اقلیم کردستان بسیار کمتر از دیگر شهرهای عراق است.

وی افزود که میزان استحقاقات مالی اقلیم کردستان از سال2014 که بغداد بودجه اقلیم را قطع کرد، تاکنون به 60 تریلیون دینار می رسد و تنها 11 تریلیون دینار آن در این سالها به دولت اقلیم پرداخت شده است.

کد خبر 4332

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha