عضو ارشد جنبش تغییر: اربیل بر سر توافق با بغداد، سنگ اندازی می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد جنبش تغییر در اقلیم کردستان، اربیل را به سنگ اندازی بر سر هر گونه توافق با دولت مرکزی عراق متهم کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "محمود شیخ وهاب" در این باره گفت: به دنبال افزایش قیمت جهانی نفت و نزدیک شدن آن به نرخ 70 دلار برای هر بشکه و همچنین از سرگیری داد و ستد در پایانه های مرزی و فعال شدن مجدد بازارها، دولت اقلیم کردستان دیگر مایل به واگذاری روزانه 250 هزار بشکه نفت به بغداد نیست.
شیخ وهاب افزود: دولت اقلیم کردستان در حال حاضر، حقوق کارمندان را با کسری 21 درصد پرداخت می کند و با این اقدام، منابع مالی گسترده ای را به حساب احزاب و خاندان های حاکم واریز می کند.
عضو ارشد جنبش تغییر خاطرنشان کرد: در صورت امضای هرگونه توافقی بین اربیل و بغداد و رسمیت یافتن سهم اقلیم کردستان از بودجه عراق، اربیل موظف به پرداخت کامل حقوق کارمندان خواهد بود که این موضوع به منزله کاهش میزان سرقت ها در اقلیم کردستان است.
یادآور می شود به دلیل اعتراض برخی از فراکسیون های سیاسی به فروش نفت توسط دولت اربیل و بدون اطلاع بغداد، مذاکرات هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق هنوز درباره تثبیت سهم اربیل اقلیم از بودجه این کشور به نتیجه نرسیده است. با این وجود، مقامات حزب دمکرات با اعلام گشایش در مذاکرات میان طرفین، پیش بینی کرده اند لایحه بودجه عراق روز پنج شنبه در مجلس این کشور به تصویب برسد.

کد خبر 5693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha