یادبودها برای مردم اقلیم کردستان کافی نیست و نیاز به آزادی، رفاه و آینده بهتر دارند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس مشترک اتحادیه میهنی کردستان در پیامی به مناسبت سی امین سالگرد خیزش کردهای عراق تاکید کرد که این یادبودها برای مردم اقلیم کافی نیست و آنان نیاز به آزادی، رفاه و آینده بهتر دارند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری ناس کورد، لاهور شیخ جنگی رئیس مشترک حزب اتحادیه میهنی کردستان طی پیام،ی که مناسبت سی امین سالگرد خیزش مردمی کردهای عراق علیه رژیم بعث صدام منتشر کرده، اعلام کرد که این یادبودها برای مردم اقلیم کافی نیست و آنان اکنون به آزادی و خدمات رسانی و رفاه بیشتر و آینده ای بهتر نیاز دارند.

وی در ادامه آورده که تکروی و فرصت طلبی و بی توجهی اقلیتی تحمیل گر در اقلیم کردستان تبدیل به تهدیدی علیه تجربه اقلیم شده و مردم می خواهند بدانند اهدافی مانند اتحاد، صلح، دمکراسی، حقوق بشر و تعیین حق سرنوشت که به گفته وی اتحادیه میهنی بر اساس آن ها تاسیس شده، به کجا رسیده است.

همچنین تاکید کرده که مردم اقلیم سی سال پس از قیام و خیزش می خواهند از حاکمیت قانون،تامین آزادی های عمومی، امنیت شغلی، حقوق و معیشت خود اطمینان داشته و این حقوق از تهدید اقلیتی استثمار گر حفظ شود و اقلیم قربانی منازعات شخصی و سیاسی نشده و پیشرفت آن با وتوی توطئه حزبی مواجه نشود.

لاهور شیخ جنگی افزود کە نباید در اقلیم حکمرانی با منافع و خواست خاندان ها گره خوردە و منافع شخصی و سرسختی سیاسی، دستاوردهای قیام مردم را نابود کند.

وی با اشاره به اینکه مطالبات به حق مردم اقلیم راستگویی و صداقت را اجتناب ناپذیر ساخته، اعلام کرد که اقلیم کردستان دچار مشکلات زیربنایی است و رویکرد آن در سال های اخیر در تناقض با انتظارات ملی مردم بوده و باید اصلاح شود و وی به همراه همفکران خود در اتحادیه میهنی در چارچوب هماهنگی سیاسی و ملی، با دیگر احزاب و جریان های سیاسی کردستانی، با تکیه بر حمایت های مردمی، برای اصلاح این مدل اشتباه از حکمرانی تلاش کرده و اجازه نمی دهند اشتباهات یک اقلیت دستاوردهای مبارزات کردها و اقلیم را هدر دهد.

کد خبر 5843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha