رئیس کمیسیون حقوقی مجلس وابسته به حزب دمکرات، مانع تصویب قانون جدید دادگاه عالی فدرال بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ائتلاف فتح در مجلس عراق، "ریبوار هادی" رئیس کمیسیون حقوقی مجلس را به ممانعت از تصویب قانون جدید تدوین شده برای دادگاه عالی فدرال متهم کرد و گفت: وی همچنین شماری از نمایندگان را وادار به ترک جلسه کرد تا از تصویب اصلاحیه قانون سال 2005 نیز جلوگیری کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه شبکه تلویزیونی دجله، "محمد کریم" در این باره گفت: به دلیل خروج شماری از نمایندگان کرد و سایر نمایندگان از جلسه بررسی قانون دادگاه عالی فدرال و شکسته شدن حد نصاب برگزاری جلسه، مجلس گزینه دوم در این زمینه، یعنی اصلاح قانون موجود را در دستور کار قرار داد.

محمد کریم خاطرنشان کرد: ریبوار هادی رئیس کمیسیون حقوقی مجلس وابسته به حزب دمکرات کردستان، با وادار کردن شماری از نمایندگان به خروج از مجلس به دلایل سیاسی، مانع تصویب قانون جدید دادگاه عالی فدرال یا اصلاح قانون کنونی می شد.

محمد کریم افزود: تصویب اصلاحیه قانون کنونی، به منزله پایانی بر گروکشی سیاسی تحمیل شده از سوی شماری از فراکسیون های سیاسی بر مجلس بود و دلایل مخالفت با تصویب قانون مذکور از سوی جریانات مخالف آن، معلوم نیست.

این عضو ائتلاف فتح در مجلس عراق خاطرنشان کرد: مجلس با تصویب اصلاحیه قانون مذکور، به یک پیروزی دست یافت. زیرا امروزه دیگر، یک دادگاه قانون اساسی داریم که قادر به فعالیت و حل مسائل کلان قانونی در کشور است.

یادآور می شود روز گذشته به دنبال بایکوت جلسه بررسی قانون دادگاه عالی فدرال در مجلس عراق توسط نمایندگان کرد و اقلیت مذهبی، مجلس مجبور شد بررسی و تصویب قانون تدوین شده جدید برای این نهاد عالی قضایی را متوقف و اصلاحیه قانون کنونی را تصویب کند.

کد خبر 6603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha