اتوبوس گردشگری روباز در ارومیه آغاز به كار کرد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان ‌غربی گفت: فعالیت اتوبوس گردشگری امروز در سطح شهر ارومیه آغاز شد.

جلیل جباری با اشاره به آغاز فعالیت اتوبوس گردشگری در سطح شهر ارومیه به کردپرس اظهار داشت: فعالیت این اتوبوس امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان ‌غربی و با همت سازمان اتوبوسرانی و شورای شهر آغاز شد.

او تصریح کرد: در آغاز فعالیت اتوبوس گردشگری، یک دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده و اگر استقبال شهروندان را به دنبال داشته باشد دو دستگاه اتوبوس روباز نیز با رعایت رستورالعمل‌های بهداشتی بدان افزوده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان ‌غربی در ادامه افزود: با توجه به اینکه هم اکنون شهر ارومیه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، شهروندان را تشویق به انجام سفر نکرده و به شکل محدودی این اتوبوس‌ها به انجام فعالیت خواهند پرداخت.

جباری افزود: برای آشنایی بیش از پیش مردم ارومیه با میراث فرهنگی و امکان دیدنی این شهر، بازدید از مدرسه تاریخی 22 بهمن، مدرسه هدایت، مسجد جامع و چند مکان گردشگری دیگر به صورت رایگان پیش‌بینی شده است.

او گفت: تلاش می‌شود تا در اتوبوس گردشگری نیز برخی آیین‌ها و سنن فولکلور، آشیقلار و تکم‌گردانی برگزار شود.

جباری با بیان اینکه در یک سال گذشته مردم به دلیل مشکلات ناشی از کرونا و گرانی از نظر روحی خسته هستند، بیان کرد: در ایام نوروز برنامه‌ریزی شده است با راه اندازی این اتوبوس و پخش موسیقی فولکلور فضای شاد و مفرحی در سطح شهر ایجاد شود.

کد خبر 6677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha