آخرین تحولات در زمینه مذاکره اربیل با فراکسیون های شیعه درباره بودجه

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون حزب دمکرات در مجلس عراق آخرین تحولات در زمینه مذاکرات با فراکسیون های شیعه مجلس درباره تصویب بودجه را تشریح کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، "بشار کیکی" با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: اصل توافق براساس پیشنهاد فراکسیون های شیعه است که جایگزین متن پیشنهادی دولت مرکزی خواهد بود و هیأت اقلیم کردستان با نیت صادقانه و آشکاری و با هدف دستیابی به توافق و تصویب بودجه بدون معطل کردن آن به دلیل ردیف 11 با آن موافقت کرده است که از سوی کمیسیون اقتصادی نیز تصویب شد.

بشار کیکی افزود: سپس در هنگام تدوین و چاپ متن آن در صبح روز بعد از توافق، دو بند از موضوع برخلاف آنچه درباره آن توافق شده بود دچار تغییر شد که این موضوع به منزله دخل و تصرف در توافق مذکور و عقب نشینی فراکسیون های شیعی از آن به شمار می آید.

عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان خاطرنشان کرد: اما ریاست مجلس و سران فراکسیون های شیعه در هنگام تبریک عید نوروز در دفتر نایب رئیس دوم مجلس، به هیأت مذاکره اقلیم کردستان در این باره اطمینان دادند و تغییرات به وجود آمده در برخی از بندها و ساختار متن، تأثیری بر اصل توافق میان طرفین نخواهد داشت و می توان آن را بدون دشواری فراوان حل کرد.

بشار کیکی خاطرنشان کرد: امیدواریم کل بودجه از جمله ردیف 11 آن براساس توافق به دست آمده در کمیسیون مالی مجلس در راستای منافع مردم عراق تصویب شود.

کد خبر 6732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha