تبرئه مدیران رسانه‌ای و خبرنگاران از اتهامات وارده در شکایت شهردار اسبق سقز

سرویس کردستان- نهایتا و بعد از تحقیقات مقدماتی و رسیدگی در دادگاه وفق قوانین و مقررات براساس حکم صادره از سوی شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری شهرستان سقز، خبرنگاران و مدیران رسانه‌ای از شکایت مطرح شده توسط شهردار اسبق شده شهر سقز با وکالت محمدحسن امین‌زاده به اتهامات “نشر اکاذیب و افترا” تبرئه شدند.

براساس این گزارش، شکایت علیه ۵ فعال رسانه‌ای یعنی: فردین مصطفایی مدیر کانال «سقز رووداو»، کیوان جلالی و زاهد شریف‌پور از «واکاوی»، هیوا مجیدی مدیر کانال «ساکاپرس» و مصطفی حمدی مدیر گروه «پرسمان» سقز به دلیل افشای اضافه دریافتی توسط شهردار و اعضای شورا صورت گرفته بود.

اما این فعالان رسانه‌ای با توجه به اصل برائت، اصل قانونی بودن جرایم و مجازات‌ها، تفسیر مضیق قوانین جزایی و همچنین با در نظر گرفتن این موضوع که تحقق هر جرمی وفق قوانین و مقررات نیازمند احراز و اثبات ارکان و شرایط خاصی می‌باشد، اساسا مرتکب جرمی نشده و ضمن رد اتهامات وارده به ایشان، خبر منتشر شده را شفاف‌سازی و بیان واقعیات دانسته و در حکم صادره شعبه ۱۰۳ کیفری دادگاه سقز به ریاست قاضی ایزدی هم به دلیل عدم احراز عناصر مادی و معنوی و نداشتن سوءنیت متهمین، حسب دفاعیات و لایحه تقدیمی توسط وکیل متهمین اشاره و قرار منع تعقیب صادره از سوی شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سقز، در مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ مورد تایید نهایی قرار گرفته و قطعیت یافته است.

وکالت و دفاع از اصحاب رسانه در پرونده فوق‌الذکر را دکتر فرزاد فلاحی هیأت علمی دانشگاه و از وکلای صاحب نظر کردستان برعهده داشت.

البته پرونده اضافه دریافتی ها در دادسرای سقز و مرکز استان در حال رسیدگی است که انتظار می رود دستگاه قضایی با قاطعیت از حقوق مردم و بیت المال دفاع نماید.

کد خبر 6748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha