وظیفه یک جامعه دموکراتیک انتقاد از دولت است

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش رئیس سابق HDP به جرم توهین به رئیس جمهور به ۳ سال و نیم حبس محکوم شد.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در آخرین دادرسی انجام شده، به اتهام توهین به رئیس جمهور به تحمل ۳ سال و ۶ ماه زندان محکوم شد.
بر اساس خبر دویچه وله ترکی، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس سابق HDP که اکنون نزدیک به ۵ سال است در در زندان ادیرنه به سر می برد، به دلیل مصاحبه ای در سال ۲۰۱۵ در فرودگاه آتاتورک انجام داده بود، به جرم توهین به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و احمد داود اوغلو نخست وزیر وقت محاکمه و به تحمل ۳ سال و ۶ ماه زندان محکوم شد.

صلاح الدین دمیرتاش با استفاده از سیستم صوتی و تصویری در جلسه ۴۶ دادگاه بدوی بکرکوی حضور داشت، و و وکلای او نیز با حضور در سالن دادگاه به دفاع از وی پرداختند.

دادستان عمومی ترکیه که خواستار ۱ تا ۴ سال و ۸ ماه حبس به جرم توهین به رئیس جمهور شده بود اظهار داشت که سخنان دمیرتاش بیش از حد قابل قبول برای انتقاد و آزادی بیان است.

بر اساس گزارش دادستانی اظهارات متهم «بیش از حد قابل قبول برای آزادی بیان و انتقاد» است و اظهارات مورد بحث را نمی توان در محدوده ماده ۱۰ کنوانسیون اروپا در مورد حقوق بشر در نظر گرفت و بنابراین از دادگاه خواسته شد تا دمیرتاش را به اشد مجازات برساند.

دمیرتاش پس از اعلام نظر دادگاه به عنوان آخرین دفاع گفت: "من دو بار نامزد ریاست جمهوری شده ام و سالهاست که فعالیت سیاسی می کنم و از دولت انتقاد می کنم. وظیفه یک جامعه دموکراتیک است که از دولت انتقاد کند."

کد خبر 6749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha