تأکید کاظمی بر ضرورت تقویت نقش مکمل دستگاههای امنیتی بغداد و اربیل

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق در دیدار با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان بر نقش مکمل دستگاههای امنیتی بغداد و اربیل تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، دفتر مصطفی کاظمی با صدور بیانیه ای در این باره گفت: نخست وزیر امروز شنبه با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان دیدار و درباره مسائل مختلفی در راستای زمینه های همکاری و تکامل بین دستگاههای دولتی فدرال و اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق گفتگو و تبادل نظر کردند.

بیانیه دفتر نخست وزیر عراق می افزاید: تلاش های در زمینه مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته و همکاری دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان در شنگال از جمله محورهای گفتگوی کاظمی و بارزانی بود.

طرفین همچنین وضعیت بهداشتی مربوط به انتشار بیماری کرونا و افزایش شمار مبتلایان و تلاش های فراوان در راستای تأمین خدمات بهداشتی برای قربانیان و خرید واکسن را مورد بررسی قرار دادند.

کاظمی همچنین با تقدیر از پیشرفت به دست آمده در زمینه ایجاد راهکارهای قانونی، به توافق درباره تصویب قانون دادگاه و قانون بودجه در مجلس عراق اشاره و اظهار امیدواری کرد قانون بودجه با دقت و براساس اصل عدالت در زمینه تقسیم ثروت اجرا شود و به قربانی برداشت ها و تفسیرهای برخلاف ارائه خدمات برای شهروندان عراق تبدیل نشود.

نخست وزیر عراق همچنین تأکید کرد: باید در راستای تحقق ثبات داخلی و جلوگیری از ایجاد هرگونه شکافی که از سوی تروریست ها یا عناصر فعال در زمینه جرایم سازمان یافته در مناطق مورد مناقشه بین اربیل و بغداد مورد سوء استفاده قرار گیرد نقش مکمل دستگاههای امنیتی دولت مرکزی و اقلیم کردستان تقویت شود.

در این دیدار، نچیروان بارزانی نیز با تقدیر از تلاش های مصطفی کاظمی در زمینه های سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک تأکید کرد: دیپلماسی عراق در دوره اخیر و دیدارها و نشست های متعدد باعث بارز شدن جایگاه شایسته کشور و بازگشت آن به موقعیت و نقش طبیعی آن در منطقه و جامعه جهانی شده است.

بارزانی همچنین با تقدیر از سیاست حکیمانه در زمینه حل مسائل داخلی و افزایش سطح همکاری امنیتی بین اربیل و بغداد، بر گسترده تر کردن این همکاری ها تأکید کرد و حمایتش را از دولت و تقویت جایگاه حاکمیت با هدف حل چالش ها و مشکلات اعلام نمود.

کد خبر 7652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha