تاکید هیات آمریکایی بر حمایت از کُردها در سوریه

سرویس سوریه-یک هیئت عالی رتبه آمریکایی ضمن بازدید از شمال شرقی سوریه، بر حمایت از کُردها و ادامه ثبات در کُردستان سوریه تأکید کرد.

به گزارش کُردپرس، روز یکشنبه گذشته معاون نماینده ایالات متحده در امور سوریه از مقر روابط خارجی اداره خودگردان کُردستان سوریه دیدار کرد.
سایت وزارت امور خارجه آمریكا روز دوشنبه اعلام کرد كه هیاتی از این وزارت، روز یكشنبه ضمن بازدید از شمال شرقی سوریه در دیدار با مقامات ارشد این منطقه بر حمایت آمریکا برای ثبات در این منطقه تأكید كرده است.
این وزارتخانه در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که سرپرست دستیار وزیر خارجه "جوی هود" به همراه "ایمی کترونا"معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه در امور سوریه، به شمال شرقی سوریه سفر کرده است.
به گزارش این وب سایت، هیئت شامل"دیوید براونشتاین"معاون فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه و "زهرا بیل"مدیر شورای امنیت ملی عراق و سوریه در کاخ سفید بود.
از زماني كه جو بايدن رياست جمهوری ايالات متحده آمريكا را بر عهده گرفته، اين نخستين دیدار در این سطح در مناطق تحت كنترل نيروهای دموكرات سوریه است.
همچنین این هیات علاوه بر دیدار با پرسنل نظامی ائتلاف بین المللی با مقامات ارشد نیروهای دموکراتیک سوریه و شورای دموکراتیک سوریه و رهبران قبایل در رقه ملاقات کرد.
در این دیدارها دستیار وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد:ایالات متحده متعهد به همکاری و هماهنگی با ائتلاف برای شکست داعش و حمایت از ادامه ثبات در شمال شرقی سوریه و ارائه کمک به مناطق آزاد شده است.
کد خبر 9936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha