مقدمات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس در کردستان  فراهم شده است

سرویس کردستان - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه کلیه اقدامات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس در استان فراهم شده است، گفت: فعالیت مدارس بر اساس الگوهای ابلاغی و تصمیم ستاد ملی کرونا است.

به گزارش کُرد پرس، رشید قربانی در نشست کارگروه نظارت و ارزیابی برنامه های پروژه مهر، با اشاره به اینکه بازگشایی حضوری مدارس از اول مهر ماه امسال دور از انتظار است، اظهار کرد: پیش بینی می شود در صورت فراهم بودن شرایط، آموزش دانش آموزان از آبان ماه به صورت نیمه حضوری و با رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی و در مدارس کم جمعیت به صورت حضوری برگزار شود.

وی با اشاره به مشکلات ثبت نام دانش آموزان در سامانه سیدا و پادا، افزود: خوشبختانه در ثبت نام دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول، کردستان جزو استان های برتر کشور است، اما در ثبت نام متوسطه دوم و مخصوصا پایه دهم نزدیک به میانگین کشوری هستیم و باید تلاش شود در ایام باقی مانده ثبت نام دانش آموزان به اتمام برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان رصد ثبت نام دانش آموزان دوره های تحصیلی را بسیار مهم دانست و بر پیگیری وضعیت دانش آموزان تارک و بازمانده از تحصیل تا حصول نتیجه و بازگرداندن آن ها به چرخه آموزش تاکید کرد.

قربانی تهیه اطلس دسترسی دانش آموزان به آموزش برای کلیه مدارس را ضروری دانست و یادآور شد: همه مدارس باید تا 10 مهرماه سال تحصیلی جدید وضعیت دسترسی دانش آموزان به آموزش را مشخص کنند.

وی از انجام مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان استان خبر داد و با بیان اینکه اعتبار سرانه بهداشتی به مدارس ابلاغ شده است، بیان کرد: این اعتبارات باید در امور بهداشتی و سلامت دانش آموزان و فرهنگیان هزینه شود.

کد خبر 16639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha