فعالیت مدارس کردستان از مهر ماه ۱۴۰۰ آغاز می شود

سرویس کردستان - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه فعالیت مدارس و آموزش دانش آموزان بر اساس سناریوهای آموزشی مصوب ستاد ملی کرونا از مهر ماه آغاز خواهد شد، گفت: مقدمات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید در سطح استان فراهم شده است.

به گزارش کرد پرس، رشید قربانی در نشست ویدئو کنفرانس مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان که با دستور کار بررسی برنامه های آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، همزمان با سوم مهر، باید در کلیه مدارس استان مراسم بازگشایی مدارس و مراسم نمادین با حضور عوامل اجرایی و آموزشی و هر شهرستان و منطقه با رعایت پروتکل های بهداشتی و مطابق شیوه نامه ابلاغی برگزار شود.

وی تمهید مقدمات برای بازگشایی موفق مدارس را نیازمند استلزاماتی دانست و افزود: یکی از الزامات، ساماندهی نیروی انسانی است که با تخصیص نیرو، انجام به موقع نقل و انتقال و برقراری تعادل، نیروی انسانی مورد نیاز استان تامین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، وضعیت استان از لحاظ برخورداری از نیروی انسانی را مطلوب دانست و ادامه داد: در اسرع وقت باید نیروی انسانی موجود سازماندهی شود.

قربانی همچنین به مشکلات سامانه یکپارچه وزارتی نیز اشاره کرد و یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات لازم، کلاس بندی مدارس و تخصیص نیروی انسانی است که تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید باید عملیاتی شود.

وی در ادامه سخنان خود به نحوه فعالیت مدارس از اول مهر ماه ۱۴۰۰ پرداخت و با بیان اینکه سناریوهایی توسط وزارت آموزش و پرورش تهیه و تدوین و بعد از تایید نهایی ستاد ملی کرونا تا اواخر هفته جاری به استان‌ها ابلاغ خواهد شد، بیان کرد: بر اساس سناریوهای پیش بینی شده در مهر ماه به غیر مناطق کوچک، مدرسه حضوری نداریم و آموزش ها عمدتا مجازی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: از اول آبان ماه فعالیت مدارس بر اساس جمعیت دانش آموزی و گروه بندی و البته با توجه به مصوبه ستاد کرونا به صورت حضوری آغاز می شود و در این زمینه، اختیار تصمیم گیری به مدرسه و شهرستان واگذار و تشخیص بر عهده شورای مدرسه است که منتظر هستیم سناریو ها ابلاغ شود و البته این امر منوط به واکسیناسیون کامل، کاهش وضعیت کرونایی موجود و فعالیت در شرایط زرد است.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود بر ساماندهی فضاهای آموزشی و تجهیزات نیز تاکید کرد و اظهار کرد: در فرصت باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی، این موضوع نیز باید مدیریت شود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات لازم، تدوین اطلس آموزشی و نحوه دسترسی دانش آموزان به آموزش است که باید توسط ادارات و مدارس قبل از آغاز سال تحصیلی جدید تهیه و شورای معلمان هر مدرسه هفته آینده در مدارس تشکیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین بر توزیع به موقع کتاب های درسی دانش آموزان قبل از آغاز سال تحصیلی جدید در بین دانش آموزان تاکید کرد و ادامه داد: دانش آموزانی که تا کنون به هر دلیل موفق به ثبت سفارش کتاب های درسی نشده اند، در فرصت باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی جدید، اقدام کنند در غیر این صورت، برای آنها کتاب درسی تهیه نمی شود و دچار مشکل می شوند.

قربانی با اشاره به سئوالات مطرح شده در خصوص لباس فرم دانش آموزان و دغدغه والدین در این خصوص، یادآور شد: تعیین تکلیف وضعیت لباس فرم دانش آموزان در اختیار شورای مدرسه است و با توجه شرایط حاکم و سال تحصیلی جدید، توصیه می شود در صورتی که لباس فرم سال قبل کوچک نشده است دانش آموزان از همان لباس فرم استفاده کنند و الزامی برای تهیه لباس جدید نیست و در پایه های ورودی نیز فعلا اجباری نباشد و اگر آموزش حضوری شد، دانش آموزان می توانند بر اساس لباس فرم سایر دانش آموزان اقدام به تهیه لباس کنند.

وی از تعیین یک نفر از کارشناسان مرتبط به عنوان مسئول پیگیری شبکه شاد در استان و کمیته راهبری شاد خبر داد و بیان کرد: در سطح شهرستان ها و مناطق نیز کمیته ای جهت مدیریت شبکه شاد و پاسخگویی به سئوالات و ابهامات دانش آموزان، اولیا و معلمان تشکیل و برنامه های ابلاغی مدیریت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر صدور ابلاغ نیروی انسانی بر اساس سامانه یکپارچه وزارتی، گفت: با توجه به در پیش بودن بازگشایی مدارس، تا ۱۵ مهر ماه مرخصی و ماموریت ها لغو شده است.

تعیین تکلیف مدیریت مدارس، بررسی وضعیت ایمنی مدارس و توجه به سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان و مدیریت سرویس های حمل و نقل دانش آموزی به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکل، عدم اجبار در اخذ شهریه توسط مدارس و رعایت ضوابط مالی و توجه به مقررات از دیگر توصیه های مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به مدیران و روسای شهرستان ها و مناطق بود .

قربانی در بخش پایانی سخنان خود بر شناسایی و جذب دانش آموزان تارک و بازمانده از تحصیل تاکید و از مدیران و روسای خواست ضمن تشکیل جلسه با مدیران مدارس ، نسبت به پیگیری موضوع اقدام و پوشش تحصیلی دانش آموزان را تکمیل کنند.

وی با اشاره به تعیین ناظر کشوری به عنوان معین استان در اجرای پروژه مهر، گفت: از تاریخ ۲۰ شهریور تا ۱۰ مهر ماه کلیه اقدامات واحد های اداری و آموزشی در اجرای برنامه های پروژه مهر و بازگشایی توسط ناظر وزارتی ارزیابی می شود لذا کلیه بخش ها برای ارزیابی اقدامات آمادگی داشته باشند و فعالیت ها مستند سازی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از تعیین ناظران معین استان برای هر شهرستان و منطقه خبر داد و گفت: هر شهرستان و منطقه نیز متناظر اقدام استان، برای هر چند مدرسه، یک نفر را به عنوان معین انتخاب کنند تا بر اساس چک لیست های ابلاغی، اقدامات را رصد و کنترل کنند.

قربانی اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس شهرستانها و مناطق نسبت به تشکیل نشست شورای آموزش و پرورش با دستور کار بازگشایی اقدام کرده و از مشارکت دستگاه ها و همراهی نهادها و مسئولان برای آغاز سال تحصیلی جدید استفاده کنند.

کد خبر 17082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha