راه مواصلاتی 60 درصد روستاهای کردستان آسفالت است

سرویس کردستان - رئیس اداره راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در حال حاضر 60 درصد راه های مواصلاتی روستاهای سطح استان که بالای 20 خانوار جمعیت دارند، آسفالت است.

به گزارش کرد پرس، عطاالله ایران منش گفت: در سال جاری اعتبارات بسیار مناسبی برای راه‌های روستایی استان در نظر گرفته شده که در صورت تحقق و تخصیص به موقع و مناسب، جهش خوبی در ارتقای مشخصات راه های روستایی استان اتفاق می افتد.

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی یک برنامه (۱۴۰۰-۱۴۰۱) و در صورت تامین اعتبار حدود ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی جدید در استان آسفالت می‌شود.

رئیس اداره راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: از نظر شاخص برخورداری از راه آسفالته در مقیاس طول حدود ۵۰ درصد از راه‌های روستایی استان و از نظر شاخص جمعیتی حدود ۶۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالته بهرمند شده اند.

ایران منش ادامه داد: از زمان واگذاری وظیفه ساخت و نگهداری راه‌های روستایی از ادارات راه و شهرسازی به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای، با وجود محدودیت شدید اعتباری، اقدامات خوبی در زمینه استفاده بهینه از ماشین آلات راهداری در راستای آماده کردن زیرسازی پروژه های راه روستایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا ۱۲۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی جدید از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ انجام شده است، یادآور شد: در راستای ارتقای بهره‌وری در بخش راه‌های روستایی استان و شاخص‌های برخورداری از راه آسفالته مناسب، این اداره کل نسبت به شناسایی پروژه‌های راه روستایی که از نظر جمعیت واجد شرایط و حجم عملیات کمتری را دارا است، اقدام کرده که در دوره ۲ سال اخیر عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشته است.

کد خبر 18285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha