دیدار با وزارت خارجه روسیه مثبت بود

سرویس سوریه-هیات مجلس دموکراتیک سوریه در سفر به مسکو اعلام کرد:دیدار با وزارت خارجه روسیه مثبت بود و تمرکز گفتگوها بر مشارکت در روند سیاسی بود.

به گزارش کُردپرس، روز گذشته، یکی از مقامات شورای سوریه دموکراتیک، دیدار با وزارت خارجه روسیه را مثبت ارزیابی کرد و گفت، تمرکز بر مشارکت نیروهای دموکراتیک سوریه در روند سیاسی بوده است.

روز، سه شنبه، هیئت مشترک مجلس دموکراتیک سوریه و اداره خودمختار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، میخائیل بوگدانوف معاون او در امور خاورمیانه و تعدادی از مقامات ارشد پرونده سوریه در وزارت خارجه روسیه دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با هیئت نیروهای دموکراتیک سوریه و اداره خودمختار درباره حل و فصل سوریه گفتگو کرد.

سیهانوک دیبو، یکی از اعضای شورای ریاست مجلس دموکراتیک سوریه که بخشی از هیات بازدیدکننده به مسکو بود، در گفتگوی با رسانه‌های شمال سوریه، گفت: این دیدار به دعوت رسمی وزارت خارجه روسیه انجام شد.

دیبو افزود، در این نشست بر ضرورت حل بحران سوریه در چارچوب قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل متحد و مشارکت شورای دموکراتیک سوریه در روند سیاسی و کمیته قانون اساسی تاکید شد.

علاوه بر دیبو، این هیات متشکل از الهام احمد، رئیس دستگاه اجرایی نیروهای دموکراتیک سوریه و فنار الکیت، رئیس مشترک شورای اجرایی منطقه الجزیره و رشاد بیناف نماینده اداره خودمختار در مسکو بود.

این عضو مجلس دموکراتیک سوریه اشاره کرد که در این نشست به لزوم گفتگو میان نمایندگان شمال شرق سوریه با دولت دمشق پرداخته شد.

وی گفت:در این دیدار به حمایت روسیه از گفتگوی موثر سوری-سوری بین دمشق و مجلس دموکراتیک سوریه و اداره خودمختار تاکید شده است.

به گفته این مقام SDF، در این نشست جلوگیری از هرگونه اشغال یا تهاجم جدید ترکیه به شمال شرق سوریه مورد بحث قرار گرفت.

در این نشست نیاز به ارائه حمایت های بشردوستانه به تمام سوریه و باز کردن گذرگاه تل کوچر مورد بررسی قرار گرفت.

این عضو مجلس سوریه دموکراتیک گفت: این هیات در آینده نزدیک جلسات دیگری در مسکو خواهد داشت.

کد خبر 22011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha