کشف  یک واحد غیرمجاز تولید روغن حیوانی در کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو ، از کشف و پلمب یک واحد غیرمجاز تولید روغن حیوانی در یکی از شهرک‌های کرمانشاه خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ دکتر شهریار مستوفی در این باره گفت: بر اساس گزارشات مردمی، کارشناسان این مدیریت پس از اخذ مجوزهای قضایی و با همراهی مامورین نیروی انتظامی، موفق شدند یک کارگاه غیرمجاز تولید روغن حیوانی را کشف کنند.

وی افزود: در این کارگاه زیرزمینی، در شرایطی کاملا غیر بهداشتی و در محیطی آلوده، با استفاده از کره گیاهی صنعتی (مارگارین) اقدام به تولید روغن حیوانی می کردند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو کرمانشاه ادامه داد: این کارگاه در یک منزل مسکونی در یکی از محله های حومه کرمانشاه قرار داشت که مکان توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو پلمب شد.

وی گفت: بیش از یک تن کره فاسد و کپک زده از این منزل جمع آوری و برای بررسی و آزمایش های لازم به یک سردخانه منتقل شد و پرونده آن جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

مستوفی عنوان کرد: متاسفانه این محصولات به راحتی در بازار عرضه می گردد و توسط مردم خریداری و مصرف می شود و اغلب آنها دارای آلودکی های میکروبی و قارچی هستند و موجب بیماریهای گوارشی و عفونی می شوند.

وی ادامه داد: در شش ماهه اول سالجاری ۱۰ کارگاه غیرمجاز انواع مواد خوراکی کشف و پلمب شده و بیش از ۳۴ تن انواع مواد خوراکی فاسد و تاریخ مصرف گذشته توقیفی از کارگاه های غیرمجاز و شرکت های پخش مواد غذایی شامل انواع شیرینی های غیرمجاز، روغن، لواشک و غیره معدوم شده است.

مستوفی گفت: از مردم درخواست می کنم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن۳۷۱۰۶۲۳۲ واحد رسیدگی به شکایات مدیریت نظارت بر مواد غذایی اطلاع دهند.

کد خبر 23746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha